Service Manager till Dynamics by Sigma

Service Manager till Dynamics by Sigma

Sigma IT Consulting söker Service Managers till enheten Dynamics by Sigma. På Dynamics levererar vi affärssystem baserad på Microsoft Dynamics, AX och CRM. Vi är ett härligt gäng om ca 65 personer utspridda på orterna Stockholm, Linköping och Göteborg. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över. I rollen som Service Manager fungerar du som primär kontaktyta gentemot kund, som vill vara med och säkerhetsställa att våra olika åtaganden drivs lönsamt, effektivt och med rätt kvalité enligt uppföljningsplan. Vi söker därför dig som älskar relationen till kund och snabbt kan sätta dig in i olika verksamheter.



Är det du? Skicka in din ansökan idag och ta chansen att bli en del av oss! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Annie Axedin, annie.axedin@sigma.se



Denna tjänst är på heltid med en tillsvidareanställning på Sigma IT Consulting i Stockholm, Linköping eller Göteborg.



service management, project management, application maintenance, ERP, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics 365, Sigma IT Consulting, Sigma





Vad vi erbjuder:

På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till de som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. Om du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter. Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi tillämpar givetvis kollektivavtal och tjänstepension enligt ITP. Även flextid och friskvårdsbidrag. Övriga förmåner är bland annat portalen My Benify som erbjuder förmånliga rabatter, samt diverse sociala aktiviteter i form av resor och kick offer med din tillhörande enhet.





Hur ser rollen ut?

I rollen som Service Manager på Sigma ITC och Dynamics kommer du bland annat att arbete med att:

- Löpande hantera kundkrav kring åtaganden

- Se till att supportavtal gentemot kund efterföljs

- Övervaka ärenden i ärendehanteringssystemet

- Svara på eventuella frågor ifrån kund

- Granska fakturering och arbeta med merförsäljning

- Delta på styrgruppsmöten för åtagandet och där vara direktrapporterand





Hur ser din bakgrund ut?

Vi ser gärna att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom Service Management eller kundservice inom IT. Men kanske är du rentav nyexaminerad och söker ditt första jobb och är en fena på att bygga starka relationer, är strukturerad och har en administrativ förmåga, samt är driven och initiativrik. Dina personliga egenskaper väger in tungt för denna roll och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter inom bland annat IT-projektledning.



Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av, eller känner dig bekväm i:

- Dialog med kund i med och motvind

- Mersälj

- Microsoft Excel

- Microsoft Power Point

- Engelska både skriftligt och muntligt då vi är ett bolag som arbetar med både nationella och internationella kunder



Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med någon form av ERP- system men det är inte ett krav.





Var skickar du din ansökan?

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Annie Axedin, annie.axedin@sigma.se





Mer om Sigma IT Consulting

Sigma IT Consulting består av över 1000 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och hos våra kunder.



Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.
Mer info
Kontaktperson Annie Axedin
Telefon 0702834011
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, IT-Konsult
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 aug (46 dagar kvar)