Service Manager Dynamics AX Sydamerika

Service Manager Dynamics AX Sydamerika

Sigma Enterprise Applications expanderar globalt och söker nu en Service Manager för uppdrag hos en av våra storkunder, ledande inom bilindustrin. Vi söker dig som vill ta ett helhetsgrepp för AX slutanvändarsupport och systemunderhåll för Brasilien, Argentina, Chile, Peru, Venezuela, Colombia och México. I rollen kommer du att vara en del av Dynamics globala team med AM-chef och andra Service Managers.

På Sigma Dynamics levererar vi affärssystem baserad på Microsoft Dynamics. Vi finns på flera orter runtom i Sverige och är ett härligt gäng om ca 60 personer i Sverige och 11 personer i Indien. Denna tjänst är på heltid med en tillsvidareanställning på Sigma IT Consulting med placering i Stockholm och Sao Paulo.

Om rollen:

I rollen som Service Manager kommer du att samordna arbetet med egna resurser och med kundens nyckelpersoner såsom slutanvändare, IT-chefer, CFO: er, infrastrukturtjänster och dess huvudkontor i Sverige. Du supporterar en internationell kund, med deras Dynamics AX 2009-applikation och har resurser såsom supportagenter, utvecklare och tekniker som tilldelas supportärenden baserat på vilket åtgärd som krävs. Vi kommer att bistå med en introduktion till jobbet och kunden där nuvarande Service Manager kommer att lämna över arbetet och supportera dig i en övergångsfas.

Vad vi erbjuder:

På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till de som fattar besluten, där du kan vara med och påverka. Om du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter. Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi tillämpar givetvis kollektivavtal och tjänstepension enligt ITP. Även flextid och friskvårdsbidrag. Övriga förmåner är bland annat portalen My Benify som erbjuder förmånliga rabatter, samt diverse sociala aktiviteter i form av resor och kick offer med din tillhörande enhet.

Hur ser din bakgrund ut?

Vi ser gärna att du har 1-3 års erfarenhet av ERP, i rollen såsom Projektledare eller Förvaltningsledare. Du ska vara självgående i ditt arbete och ta egna initiativ, vara social och kunna hantera olika typer av människor och roller, såväl internt hos Sigma som hos kunden. Du ska även klara av att hantera och prioritera teamets inkommande supportärenden.

Du behöver behärska engelska flytande i tal och text. Det är en fördel om du kan Spanska och/eller Portugisiska.

Mer om Sigma IT Consulting

Sigma IT Consulting består av över 1500 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet. Konsultuppdragen finns dels på vårt kontor och hos våra kunder.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.

Vid eventuella frågor, tveka inte att kontakta ansvarig Konsultchef, Madeleine Hoffsten, madeleine.hoffsten@sigma.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Madeleine Hoffsten
Telefon 0730687580
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, Data & IT, IT-Konsult, Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 apr (41 dagar kvar)