Team Lead - Support Specialist Hardware

Team Lead - Support Specialist Hardware

Som Team Leader 2nd Line HW Support ansvarar du för att utveckla och upprätthålla en fungerande och tillgänglig 2nd line HW Support. Du kommer att ha ett teamledaransvar för två personer som även är vår främsta samarbetspartner inom Support Specialist Hardware.

Arbetsuppgifter
  • Hjälpa återförsäljares supporttekniker och Sharps egen serviceorganisation att lösa problem med hårdvara inkluderat vissa mjukvarulösningar. Supporten sker via telefon, fjärruppkoppling men också via besök.
  • Hårdvarusupport mot säljorganisation.
  • Installera och verka för att hårdvara och tjänster i testlabb och utställning är i ordning samt hjälpa till med inventering av dessa.
  • Samordna, koordinera och hålla utbildningar både internt och externt.
  • Supportera olika projekt som rör supportverksamheten.
  • Rapportera och följa upp problemställningar mot våra fabriker.
  • Bistå och tillsammans med produkt teamet svara på frågeställningar från Sharp Europa.
  • Samarbeta med våra övriga nordiska supportorganisationer.
  • Resurs mot övriga inom produktteamet avseende områden som support, sälj och administration.

Erfarenheter, Färdigheter & Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av branschen och har arbetat som 2nd Line HW Support, Field Service Specialist eller motsvarande. Troligtvis har du även arbetat som tekniker under ett par år vilket gjort dig till en teknisk specialist. Vidare känner du dig trygg i en projektledande och koordinerande roll där ett bra samarbete mellan olika funktioner är A och O. Det är meriterande om du har en högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot IT/Teknik. Det viktigaste är dock att du har den tekniska kompetensen om drivrutiner och servrar samt att du har en god förståelse för IT kopplat till MFP.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen är du troligtvis en person som är en riktig "doer", med andra ord kan man antagligen beskriva dig som en engagerad person som inte backar för en utmaning och drivs av att hitta lösningar på problem. Eftersom denna roll har många kontaktytor både internt och externt det viktigt att du är en teamplayer med starka kommunikativa egenskaper och du har en förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete självständigt.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Servicetekniker
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sharp.se
Sista ansökningsdag 5 nov 2019 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sharp har skapat unika produkter och lösningar som gagnat samhälle och affärsverksamhet sedan år 1912. Vår grundidé idag är densamma som då det begav sig: en strävan efter perfektion. Vår historia inleddes med skapandet av Ever-Sharp-stiftpennan, som gav oss företagsnamnet "Sharp". Ett århundrade senare fortsätter vår skaparanda med prisbelönta produkter inom varierande områden som Dokumenthantering, Visual Solutions, Energy Solutions, Betalningslösningar och IT-tjänster.

På Sharp kommer du att få ca 50.000 kollegor globalt varav ca 270 i Norden. Vi är certifierade enligt ISO miljö och kvalitet och har i Norden ett nära samarbete med svensk miljömärkning, Svanen. I Sverige erbjuder vi marknadsledande produkter och tjänster som är anpassade för företag inom flera olika branscher.