Redaktionell UX och frontendutvecklare

Redaktionell UX och frontendutvecklare

Ta chansen att vara med och forma framtiden för Sveriges bästa nyhetssajt - Svenska Dagbladet.

Du kommer att vara en del av den grupp som presenterar och utvecklar Svenska Dagbladets kvalitetsjournalistik på nya och innovativa sätt. Vi arbetar nära redaktionen med engagerade reportrar och illustratörer och det vi bygger tillsammans uppskattas av tiotusentals människor.

Det kan handla om att bygga en guide som hjälper våra läsare förstå komplexa politiska frågor eller att skapa en innovativ presentation av ett stort avslöjande. Vi har höga ambitioner och tillsammans strävar vi efter att ständigt förändra, förnya och förbättra oss.

Du kommer att tillhöra ett litet webbutvecklingsteam som arbetar självständigt inom Schibsted-koncernen. Hur arbetet organiseras och vilka verktyg som ska användas är upp till teamet själva. SvD har en modern infrastruktur byggd på micro services och hanterar och distribuerar alla servicar själva.

Vi tror på:
  • Att snabbt få ut det vi bygger i produktion
  • Regelbundna retros
  • Kunskapsöverföring och samarbete
Vi tror du är:

En van UX och frontendutvecklare som kan göra allt från användarintervjuer och rita skisser till att skriva kod. Du tycker också att det verkar roligt att arbeta med:
  • Sketch
  • InVision
  • NodeJS
  • React
Svenska Dagbladets vision är ett öppet och demokratiskt samhälle med en granskande och oberoende kvalitetsjournalistik. På SvD kommer du att arbeta tillsammans ett skickligt utvecklingsteam och med några av Sveriges allra bästa journalister. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Utvecklare, UX & Webbdesign
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Schibsted Media står för en lång och stolt publicisttradition, som går tillbaka till 1800-talet första hälft, men också för digital innovation och modernt entreprenörskap. Schibsted Media är en oberoende division och inom denna ligger alla mediaaktiviteter i Schibstedkoncernen, bland annat varumärken som VG, Aftonbladet, Aftenposten, Svenska Dagbladet, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen samt sju lokala norska dagstidningar.

Affärsområdet Schibsted Growth ingår också i denna mediedivision med digitala start- och tillväxtföretag som Lendo, Price Hunt, Let's Deal, Bynk, Fronteer Solutions och Kickback. Growth letar alltid efter smarta företagare med ambitiösa idéer och skalbara affärsmodeller - som vill "empower people in their daily life" i linje med Schibsteds uppdrag.

Schibsted Media grundades som en separat division i slutet av förra året har cirka 4 000 anställda i Norge, Sverige och Polen.