Creative Specialist till Schibsted Brand Studio

Creative Specialist till Schibsted Brand Studio

Efterfrågan på kreativa annonslösningar växer kraftigt, och via Schibsteds sajter och plattformar finns obegränsade möjligheter att hitta nya spännande sätt för annonsörer att synas! Schibsted Brand Studio växer och söker nu en Creative Specialist som kan fortsätta utveckla kreativa samarbeten tillsammans med våra kunder.

Detta får du jobba med

I rollen som Creative Specialist arbetar du både reaktivt på briefer och i pitcher, men lägger också en del av din tid på att proaktivt leta nya affärer och skapa effektfull kommunikation tillsammans med annonsören.

Arbetet är en mix av säljprocesser och pitch, kundmöten, affärsutveckling och interna workshops. Du arbetar nära kundansvarig säljare i alla affärer och säkerställer uppföljning och merförsäljning kontinuerligt. Man kan säga att du är en hybrid mellan en säljare, kreatör och projektledare. Men viktigast av allt är viljan att alltid göra det bästa för kunden!

Dessa får du jobba med

Idag består Schibsted Brand Studio av drygt 25 medarbetare, och vi sitter i Schibsted-huset i centrala Stockholm. Här är vi kollegor med flera av Sveriges absolut starkaste varumärken. Aftonbladet, Blocket, Klart.se, Omni och SvD är bara några av alla våra kompisar i huset. Och mitt i denna pulserande miljö jobbar Brand Studio med insiktsbaserad och kreativ konceptförsäljning i olika former.

Vi är ett engagerat gäng som jobbar tillsammans, som hjälps åt och som har kul på jobbet. I Brand Studion finns flera olika kompetenser samlade - både redaktionell, affärsmässig och analytisk. Den dynamiken är en stor tillgång och som dessutom gör att vi alla utvecklas och lär oss nya saker.

Du kommer att tillhöra ett team med kreativa specialister och rapporterar till studions Head of Creative Sales. Vi har högt i tak och gillar vad vi gör! I rollen läggs mycket fokus på att inspirera och utbilda kollegorna på annonsavdelningen såväl som att göra sambesök med säljare hos kund, medie- och reklambyråer

Vi erbjuder dig en tjänst som verkligen premierar kreativitet, eget driv och samarbete.

Erfarenheter och kunskaper du har med dig

Vi gissar att du är kreativt lagd och van att hålla i projekt med korta deadlines själv - och kan arbeta från ax till limpa. Det är en förutsättning att du har erfarenhet av att vara ute i möten, presentera dina idéer samt att arbeta tajt med våra kunder genom hela säljprocessen - du brinner helt enkelt för att bygga långsiktiga relationer med såväl slutkund som med medie- och reklambyrån. Våra uppdrag spänner över alla branscher, en variation du trivs att jobba med.

Utbildning/övriga erfarenheter:
  • Högskoleutbildning eller motsvarande inom försäljning/marknad/analys
  • Du har hög digital förståelse och kompetens
  • Minst 2 års erfarenhet av försäljning eller annan affärsnära roll inom media, med goda resultat
  • Duktig på att kunna balansera strategiska och operativa arbetsuppgifter
  • Van vid att driva många projekt parallellt
  • God kunskap i Keynote, Excel och Word
Vill du bli en av oss?

Vi kommer att intervjua löpande för denna position, så om du känner att du vill vara en del av vårt team, kontakta oss gärna!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Schibsted Marketing Services is our new common advertising organization across Norway and Sweden. Advertising plays a central role for the common News Media strategy and our goal is to strengthen the advertising position across our two markets. To succeed with our strategy we need to focus on both market responsiveness in our country markets and collaborate for scale across the two countries.