Customer Experience Manager (CXM) till Schibsted Personal Finance

Customer Experience Manager (CXM) till Schibsted Personal Finance

Smarta digitala tjänster!

Personal Finance är just nu en av de viktigaste satsningarna inom mediekoncernen Schibsted. Affärsområdet som verkar inom fintech består idag av de ledande varumärkena Lendo, Compricer, Kundkraft och MittBolån samt apparna Kreddy och MinEkonomi. Schibsted är också delägare i Bynk, Hypoteket och Fronteer.

Vårt uppdrag är att ge konsumenter bättre råd genom att erbjuda smarta digitala tjänster som är trovärdiga, enkla att använda och hittar riktigt bra villkor. Varje år hjälper vi över 1.000.000 kunder att ta tag i sin privatekonomi genom att jämföra och förmedla bästa pris för tjänster som exempelvis el, försäkring och lån.

Nuvarande ansvarig gör vidare karriär internt, och därför söker vi nu Dig som vill hjälpa konsumenter att spara mer pengar.

Någon som fortsätter den spännande resan med att förstå våra kunders behov i grunden, samt hur och varför de använder våra tjänster. Som vidareutvecklar det kundanpassade erbjudandet och kommunikationen i alla våra kanaler. Och inte minst brinner för att vässa customer journeys med viljan att alltid skapa en bättre kundupplevelse.

Vi vill i ökande grad prata direkt med våra kunder om saker som är relevanta för dem, vid rätt tillfälle, i tillägg till den generella marknadsföring vi redan gör.

Om rollen

Rollen som CXM-chef innebär att proaktivt och strukturerat driva utvecklingen av vår kundrelationer, både befintliga och potentiella. Genom A/B-test, analys och kundinsikt föreslår du aktiviteter och genomför kampanjer för att optimera kundupplevelsen och löpande förbättra nyckeltal. Du skapar värde och bygger långsiktiga relationer med kunderna genom att öka den personliga kommunikationen.

Vid behov är du kravställare av kundinsikt för att klä befintliga och potentiella kunder, samt genomföra tydliga analyser i syfte att alltid skapa mer relevanta och effektiva kampanjer. Det kan också förekomma mer generella affärsutvecklingsprojekt inom affärsområdet vid behov, som komplement till huvudfokuset kring CXM.

Vidare ansvar och arbetsuppgifter
  • Definiera och kontinuerligt utveckla kundresan baserad i kundinsikt.
  • Målsätta och följa upp affärsnytta genom tydliga KPI:er, som t.ex. churn.
  • Planera och genomföra alla CRM-aktiviteter och kampanjer.
  • Skapa trafik- och konverteringsdrivande marknadskommunikation.
  • Genomföra behovs- och beteendebaserad kundsegmentering.
  • Implementera önskad kundlivscykel och Next Best Actions i samarbete med tech/produkt.
  • Löpande arbeta med genomförande, uppföljning, analys, utvärdering och optimering.
  • Använda skilda kanaler som verktyg för att så träffsäkert som möjligt nå kunder.
  • Ständigt A/B-testa och optimera för att effektivisera och maximera utfall och respons.
  • Definiera systemkrav och äga CRM-system.
Om dig
  • Vi tror att du har 5 års erfarenhet av operativt och strategiskt CRM och CXM-arbete inom digitala konsumenttjänster via omni-channel.
  • Förmodligen har du jobbat med finansiella tjänster tidigare.
  • Du är van att coacha, utveckla och inspirera människor. Meriterande om du har haft formellt personalansvar.
  • Erfarenhet och intresse av privatekonomi är ett plus men framförallt har du en passion för att förbättra konsumenternas situation.
  • Du har akademisk utbildning.
  • Meriterande är erfarenhet kring Google Analytics, Facebook Ads, Tableau, Carma Marketing Hub
  • ch SQL.
Du gillar nya utmaningar, ser oftast möjligheter och driver självständigt frågor framåt genom en kombination av strategi, analys och operativ förmåga. Du har ett starkt mål- och resultatfokus och vill alltid leverera hög kvalité.

Ett analytiskt tänkande är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du är strukturerad och kan hålla ihop och driva projekt tillsammans med andra. Du har förmåga att på ett bra sätt förankra dina beslut i en stor organisation med ett flertal olika intressenter - både interna och externa.

Du kommer fortsätta att bygga, driva och leda CXM-teamet och dess arbete framåt, idag inkluderat en senior analytiker. Det är viktigt att du är prestigelös och vill jobba både högt och lågt. Du kommer att arbeta nära och tillsammans med Personal Finance övriga ledning, samarbeta med marknadsansvariga i respektive bolag, samt vid behov med övriga bolag inom Schibsted eller externa parter.

Du rapporterar till Affärsområdeschef Personal Finance.

Vill du skapa den bästa kundupplevelsen och samtidigt ge folk bättre råd? Välkommen med din ansökan!

Som en del av den här processen kommer vi att göra bakgrundskontroll på slutkandidat.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 juni (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

WE INVEST IN GREAT DIGITAL COMPANIES

With an international perspective and offices in Oslo, Paris and Stockholm the Schibsted Growth team invests in ambitious digital companies with a plan to change the world.

We help smart founders and winning teams to establish products or services, scale their business, maximize growth and ultimately to become market leaders. Working alongside entrepreneurs, we achieve that by providing cash funding and by leveraging the gathered experience and resources within Schibsted Media Group.

We look for disruptive, scalable and innovative business models that create unique value for consumers or businesses. A proven business model and traction is an advantage. Over the years we have made investments in companies like Blocket, Prisjakt, TV.nu, Let's Deal, Lendo and many more.