Financial Administrator, Stockholm norr

Financial Administrator, Stockholm norr

Om tjänsten

Vi söker nu en Financial Administrator/ ekonomiadministratör för kunds räkning! Bolaget är beläget i norra Stockholm och uppdraget är tänkt att starta omgående. Du kommer att vara anställd hos oss på Logent men för rätt person finns det goda möjligheter att bli överrekryterad till kunden.

Exempel på ansvarsområden
  • Löpande bokföring och utläggsredovisning
  • Kontoavstämningar
  • Support vid månads-, kvartal- och årsbokslutsarbete
  • Kontakt med leverantörer
  • Resultatuppföljning och analys
  • Förbereda underlag för ekonomiska rapporter
  • Vara behjälplig vid extern- och internrevision
  • Säkerställa att arbetet utförs korrekt enligt uppsatta lager och regler
  • Ad hoc-uppgifter och projekt
Din profil

Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och 1-2 års erfarenhet av liknande arbete med ekonomisk administration. Du har erfarenhet av arbete i något affärs- eller ekonomisystem och är en van användare av Excel. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

För att trivas i rollen är det viktigt att du uppskattar utmaningar samt att du är duktig på att skapa kontakt, du är teamorienterad, bra på samarbete samtidigt som du är bra på att driva det egna arbetet framåt mot deadlines och uppsatta mål. Du är en analytisk och ansvarstagande person som arbetar strukturerat och som ser vikten av kvalitet och noggrannhet i det arbete du gör. Att ha en prestigelös och serviceinriktad inställning är en stark fördel.

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning & Rekrytering, Ports & Terminals och Consulting. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Intresserad av tjänsten?

Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Eftersom uppdragsstart för tjänsten som Financial Administrator är inom kort så sker urval och intervjuer löpande, vi vill därför ha din ansökan så snart som möjligt. Kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth via marie-louise.baath@logent.se om du vill veta mer om rekryteringsprocessen eller tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag 8 nov 2020 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

About Logent Logent is a comprehensive and independent logistics partner, with a Nordic base and with global networks. We have a wide range of services and create value for our customers through guaranteed cost and quality improvements. Our services include Logistics Services such as Warehouse Management, Transport Management and Customs, Port and Combined Terminals, Staffing Services and Consulting Services. This means that Logent has grown to a turnover of about SEK 1.5 billion from the start in 2006 and employs approximately 3,000 people. Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se