Administratör tjänstepension till SPP i Stockholm

Administratör tjänstepension till SPP i Stockholm

Nu söker vi en specialist och administratör inom området tjänstepension och socialförsäkring till SPP i centrala Stockholm!

Skulle du trivas i en roll där du som specialist får arbeta med både rådgivning och administration inom tjänstepensionsområdet? Har du tidigare erfarenhet och kunskap om svensk tjänstepension och socialförsäkring? Är du analytisk, strukturerad och duktig på att bygga goda relationer? Då kan rollen som pensionskonsult på SPP Konsult i Stockholm vara något för dig! Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

SPP Konsult arbetar som rådgivare inom tjänstepension för stora och medelstora företag. Många av dessa företag är även kunder hos SPP Pension & Försäkring och uppdragsgivarna kan ofta vara chefer inom HR, ekonomi och inom Benefit Management.

SPP Konsult erbjuder tjänster inom följande områden:
  • Rådgivning
  • Beräkning
  • Administration
  • Internationell affär
SPP Konsult satsar på att växa på marknaden och ett av tillväxtområdena är att utöka antal tjänster inom Internationell Affär. Som konsult erbjuds du en spännande och unik möjlighet att få vara med på den fortsatta tillväxtresan samt bidra i det fortsatta arbetet med att stärka SPP Konsults position på marknaden. Hos SPP är beslutsvägarna korta och här finns även stora möjligheter att få vara med och påverka den digitala utvecklingen.

SPP har som ambition att bli den ledande aktören inom tjänstepension vilket förutsätter kontinuerlig kunskapsutveckling. SPP har därför valt att alla medarbetare och chefer som har kundkontakt och distribuerar försäkring ska certifieras i samarbete med InsureSec, som nyanställd kommer du att erbjudas denna utbildning.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som pensionskonsult hos SPP Konsult arbetar du brett med olika frågeställningar och uppdrag inom tjänstepensionsområdet. Tjänsten är omväxlande och du fokuserar till största delen på att utföra administrativa tjänster men innefattar också arbete med rådgivning till kunder.

I rollen som pensionskonsult kommer du att:
  • Arbeta med pensionsadministration och rådgivning som en outsourcad tjänst mot företag
  • Arbeta med pensionsadministration och rådgivning som konsult interimsuppdrag hos företag
  • Hantera produkterbjudandet samt tillhandahålla viss rådgivning gentemot företagens utlandsanställda personal inom området Internationell affär
Rollen innebär också

SPP Konsult är en del av SPP Pension & Försäkring som ägs av norska Storebrand Holding AB. I rollen som Pensionskonsult kommer du att rapportera till chefen för administrativa tjänster inom SPP Konsult och bli en del av ett team bestående av 8 medarbetare som tillsammans tillhandahåller tjänster inom tjänstepensionsområdet. Externa kontaktytor i rollen kommer till största delen bestå av företagskunder och innefatta beställare såsom Key Account Managers, HR-chefer, löneadministratörer och Benefit Managers. Rollen innebär även kontakt med förmedlarhus, externa försäkringsbolag och samarbetspartners, både i Sverige och utomlands.

Tjänsten är belägen i fräscha lokaler i centrala Stockholm med närhet till service och mycket goda kommunikationer. Som anställd erbjuds du tillgång till lunch i den mycket uppskattade lunchmatsalen samt möjlighet att delta i aktiviteter via företagets fritidsförening och konstförening.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har gedigen kännedom om tjänstepensionsmarknaden i Sverige och utomlands. För att axla rollen bör du även ha god kunskap inom socialförsäkringsområdet. Har du tidigare arbetat som konsult med placering hos kund är detta meriterande för rollen. Vi tror också att du har intresse och drivet att utveckla befintliga och nya affärer. Det är meriterande för rollen om du har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik alternativt liknande erfarenhet. Kunskap om pensionssystem inom EU är meriterande.

Krav för rollen är dock att du kan kommunicera väl på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser också gärna att du har god systemvana och erfarenhet av Office paketet, specifikt Excel. För att verka i rollen är det ett krav att du är licensierad inom InsureSec, om du inte redan har licens kommer du dock att erbjudas utbildning via SPP.

Som person är du analytisk, strukturerad och flexibel samt kan planera efter uppdragens behov. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du har förmågan att ta initiativ och arbeta självständigt samt är duktig på att bygga goda och långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Mer info
Kontaktperson Pernilla Ek
Telefon 0760-715571
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av TNG
Hemsida https://www.tng.se/
Sista ansökningsdag 17 dec 2019 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/