Ansvarig Sporadiska Gåvor

Ansvarig Sporadiska Gåvor

I mer än 70 år har vi gjort allt vi kan för att inte ett enda barn ska växa upp ensamt. Men vi vill ge barn mer än ett sammanhang och trygghet. Vi vill ge barn mod och egenmakt. Vi vill ge barn möjligheten att få vara barn. Vill du vara med? Nu söker vi en ansvarig för sporadiska gåvor som vill vara med på resan mot en bättre framtid.

Genom djup givarinsikt kommer du att i den här rollen ansvara för att skapa, genomföra och följa upp effektfulla aktiviteter som handlar om, och som driver mot insamling och lojalitet. Tillsammans med andra ansvarar du för att utveckla nya metoder och sätt att attrahera och rekrytera nya givare av sporadiska gåvor från privatpersoner, både genom massbearbetning och på individnivå. Du tar fram underlag för planering och budget samt jobbar aktivt och datadrivet med uppföljning och utvärdering löpande.

Om rollen
I rollen som ansvarig för sporadiska gåvor från privatpersoner kommer du exempelvis att:
  • utveckla nya metoder och sätt att attrahera och rekrytera nya sporadiska givare
  • ansvara för att bearbeta, utveckla och lojalisera målgruppen
  • projektleda och/eller operativt delta i insamlings- och lojalitetsdrivande kampanjer
  • ansvara för att planera, genomföra, följa upp, mäta och analysera alla aktiviteter mot målgruppen i olika kanaler
  • hantera adressuttag för postala och digitala kampanjer
  • ingå i korsfunktionella team där flera expertområden är representerade
  • arbeta aktivt med vår varumärkes- och kommunikationsplattform för att skriva underlag till insamlande och lojaliserande aktiviteter såsom exempelvis DR-brev och eDR
  • ta fram och dokumentera operativa KPI:er för målgruppen
  • proaktivt arbeta för att hitta förbättringar, effektiva och innovativa lösningar som bidrar till ökade intäkter, skapar bättre kundupplevelser och lönsamhet
Du tillhör enheten Privatmarknad och rapporterar till Gruppchef Utveckling & Lojalitet. Tjänsten är ett föräldravikariat från och med april 2020 till och med mitten av februari 2021.

Din profil
För att lyckas och trivas tror vi att du har tidigare erfarenhet av rollen eller motsvarande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med en kund- eller givardatabas samt vana av arbete i ett CRM-system. God kunskap i Excell och filhantering. Arbetet förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet även innefattar att skriva insamlingsbrev.

Du har ett stort intresse för organisationens ändamål och det är meriterande om du kommer från branschen. Du coachar, leder och utmanar dig själv och dina kollegor till att konstant söka vägar för innovativa lösningar med och för barn som också engagerar våra givare. Med ett proaktivt affärsdriv, är du med och skapar en kultur som präglas av social innovation, nyfikenhet och transparens, en kultur där vi tar ansvar för vårt medarbetarskap.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 8 mars 2020. Vi kommer i denna rekrytering kontakta kandidater löpande och kalla för intervju. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Julia Winberg, tel.0735 27 09 05.
Mer info
Kontaktperson Julia Winberg
Telefon 0735270905
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://sos-barnbyar.se/
Sista ansökningsdag 8 mars 2020 (14 dagar kvar)