VD-assistent till SOS Alarm

VD-assistent till SOS Alarm

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are.

Som assistent är dina främsta uppgifter att underlätta vardagen för SOS Alarms VD. Du arbetar nära och är en del av ledningsgruppen. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande därav är viktigt att du är prestigelös och trivs med en omväxlande tjänst. Du har kontorsansvar och förväntas utföra en mängd olika uppgifter, däribland ansvarar du för att säkerställa att långsiktiga projekt utförs enligt plan samt hantera även mer brådskande krav som uppkommer. Du kommer främst att arbeta kontorstider på vårt helt nya kontor men tjänsten kräver en viss tillgänglighet utanför ordinarie arbetstider.

Dina främsta arbetsuppgifter är:
  • Administrativ support till VD, ledning och styrelse samt kontinuerligt bistå VD i det dagliga arbetet
  • Arbeta nära ledningen, förbereda material, delta och skriva protokoll samt hålla reda på deadlines, åtgärdsinsatser och uppföljningar
  • Hantera ständigt varierande dagliga händelser och prioritera utefter det
  • Fungera som kontaktpunkt mellan ledningen och interna/externa kunder
  • Boka och planera resor
  • Ta fram och skicka ut material till styrelsen i Admincontrol i samråd med chefsjurist
  • Hantera leverantörsfakturor, reseräkningar och tidrapporter.
  • Genomföra skyddsrond och ansvara för driften av kontoret
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

För att lyckas i rollen tror vi att du:
  • Behöver du ha flera års gedigen erfarenhet i en liknande roll och är van att jobba på en övergripande nivå med att supporta vd.
  • Är prestigelös, noggrann och trivs med att arbeta i en verksamhet med högt tempo och ständiga förändringar
  • Har social kompetens, administrativ förmåga och hög integritet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
  • Är van att hantera Officepaketet
    SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
    Mer info
    Kontaktperson Michaela Pehrström
    Telefon 0730491288
    Område Stockholms stad
    Yrkesroll Administration, Sekreterare
    Typ av anställning Heltid
    Sista ansökningsdag 9 dec 2022 (10 dagar kvar)

    Om arbetsgivaren

    SOS Alarm har en unik verksamhet. Dygnet runt, året om hanterar vi larm och koordinerar hjälpresurser vid olyckor, kriser och störningar i samhället. I nära samverkan med våra kunder och partners stärker vi den svenska trygghetskedjan. SOS Alarm ägs av oss alla gemensamt - genom staten och alla Sveriges Kommuner och Regioner. Tillsammans skapar vi ett tryggare Sverige för alla, nu och i framtiden.