SOS-operatör Stockholm

SOS-operatör Stockholm

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Det handlar om att ge den hjälpsökande rätt hjälp i rätt tid. Vi står för människors lika värde och att alla som ringer till SOS Alarm ska mötas på ett empatiskt och professionellt sätt.

Din vardag som SOS-operatör
En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Du kommer att möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Stockholm där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar och bli trygg i din roll som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår SOS-skola. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

Se gärna filmen där Johan beskriver jobbet som SOS-operatör.

Vad kan SOS Alarm erbjuda dig?
  • Att göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
  • Engagerade och stöttande chefer och kollegor
  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
  • Du får samverka tillsammans med bl.a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
Är vi rätt för dig?
Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Tjänsten är med start under hösten 2019.

Vi söker dig som
  • Är utbildad undersköterska
  • Har minst tre års arbetslivserfarenhet inom serviceyrken.
  • Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
  • Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
  • Har intresse för samhällsfrågor
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Vi välkomnar alla sökanden och eftersträvar mångfald, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast 28 april 2019. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekrytering@sosalarm.se. Har du frågor kring tjänsten, kontakta gruppchef Aphrodite Mitra-Vasilakou på tfn.072-142 11 84 eller via mail aphrodite.mitra-vasilakou@sosalarm.se

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Där kan du även få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.

När du skickar in din ansökan till oss på SOS Alarm godkänner och samtycker du till att SOS Alarm behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer här.

Nyckelord: Larmcentral, SOS, säkerhet, blåljus, karriär, utveckling, undersköterskaSOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård, Vård & Omsorg
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av SOS Alarm Sverige AB
Hemsida https://www.sosalarm.se/
Sista ansökningsdag 28 apr 2019 (9 dagar kvar)