Förvaltningsledare Digital Arbetsmiljö

Förvaltningsledare Digital Arbetsmiljö

Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Vi arbetar med intressebevakning, verksamhetsutveckling och service åt medlemmarna. SKL är också Sveriges största arbetsgivarorganisation. Vårt främsta uppdrag är att ge våra medlemmar bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Tillsammans utvecklar vi välfärden. Vi är en spännande och utvecklande arbetsplats för dig som är intresserad av samhällsfrågor. På SKL har du möjlighet att bidra till och påverka samhällets utveckling. Vårt kontor finns vid Slussen i Stockholm där de flesta av våra ca 450 medarbetare sitter. Läs mer om SKL på www.skl.se. Nu söker vi, i samarbete med vår partner i detta ärende, Dfind IT en;

Förvaltningsledare Digital Arbetsmiljö

Tjänsten som Förvaltningsledare Digital Arbetsmiljö är placerad på avdelningen för digitalisering, sektionen för informationshantering och digital arbetsmiljö. Avdelningen för digitalisering har en koordinerande roll för att stärka våra medlemmars förmåga att vässa välfärden med digitalisering men ska även stötta SKL:s interna digitala transformation under parollen digitalt först. Avdelningen består av sektion digital samverkan och förnyelse, sektion informationshantering och digital arbetsmiljö samt en stab.

Tjänsten

Förutom att stötta 1:a linjen vid incidenthantering kopplat till arbetsplatsen så har rollen fullt ansvar för att tillsammans med teamledare och IT-leveransansvarig hantera change och problem i de fall ärenden har anknytning till klientplattformen och/eller de verktyg som finns installerade på utrustningen.

Tjänsten kommer kräva omvärldsanalyser och dialog med experter där syftet är att SKLs digitala arbetsmiljö alltid ska ha kontinuitet i utvecklingsarbetet. Det blir tillsammans med förvaltningsarbetet en viktig del av rollen.

Just nu pågår transitering till ny driftleverantör och så snart den är klar kommer upphandling och införande av ny tjänsteleverantör på IT arbetsplatstjänsten att ske. I samband med detta ämnar SKL gå över till en standardiserad klientmiljö enligt eKlient modellen samt implementera Office365. Detta innebär att denna roll kommer att vara central i ett omfattande utvecklingsarbete.

Din bakgrund

Vi söker nu en dokumenterat kunnig person inom området "Digital Arbetsplats". Du ska ha god erfarenhet inom funktioner för klient managering och ha arbetat inom 2:a linjens support eller liknande för att stötta organisationens kunskap och nyttjande av de verktyg och den utrustning som ingår i den digitala arbetsplattformen. Inom ramen för förvaltningsansvaret ingår också att ha kontinuerlig dialog med Servicedesk (1:a linjen) och Incidentmanager angående incidenter och hantering av dessa samt kontinuerlig dialog med IT-ombud och IT-ansvariga på avdelningar och bolag i koncernen för att hämta in behov och krav på området.

Vi söker dig med följande kvalifikationer
  • Minst 5 års erfarenhet av tekniskt arbete inom klient och digital arbetsplats
  • Goda kunskaper om manageringsverktyg som tex SCCM
  • Erfarenhet av livscykelhantering från införande till avveckling
  • Goda kunskaper om imagehantering av Windows och certifiering av nya datormodeller
  • Erfarenheter av Licens och mjukvaruhantering
  • Goda kunskaper om hur en Microsoft Enterprise miljö fungerar och i synnerhet Active Directory och Group Policys
  • Goda kunskaper om Office365 både på applikations/användarnivå och på bakomliggande plattform (Azure, EMS)
  • Goda kunskaper och erfarenheter av processer baserade på ITIL
Det är meriterande om du har
  • Erfarenhet av MDM lösningar som tex Intune
  • Kunskap om Macdatorer i Microsoft miljö
  • Erfarenhet av Leverantörstyrning
  • Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor (LoU)
  • Kännedom och erfarenhet av standardiserad klient managering enligt eKlient
Personliga förmågor och färdigheter

Du är mål- och resultatorienterad och tar ansvar för uppdragets genomförande. För att bli lyckosam i ditt uppdrag tror vi att du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du är självgående men även en god lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter samt samverkar med kollegorna då målet alltid är att lösa ett problem för användarens och organisationens bästa.

Vi söker dig som är samarbetsorienterad och därmed arbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Att användaren av den plattform du hanterar är nöjd och kan arbeta effektivt är ett kvalitetsmärke för dig. Du hanterar både leverantörer och interna kunder med affärsmässighet och god service.

Välkommen med din ansökan!

Vi ser fram emot att se din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2019-01-31. Vi tillämpar löpande urval. Ansökan sker via www.dfind.se/it kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Oscar Nordström, Dfind IT, oscar.nordstrom@dfind.se om du har frågor.
Mer info
Kontaktperson Oscar Nordström
Telefon 0725542282
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dfind IT
Sista ansökningsdag 31 jan (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver.