Upphandlare till SKL Kommentus Inköpscentral

Upphandlare till SKL Kommentus Inköpscentral

Vi söker dig som tycker att offentlig upphandling är det roligaste som finns. Ser du nyfiket på hur du kan bygga en ramavtalsupphandling som kommer hela Sverige till nytta? Har du erfarenhet av IT-upphandling och intresse för hur ny teknik kan hjälpa till att skapa trygghet? Då är du den vi söker.

Vi finns för att hjälpa offentlig sektor att skapa mesta möjliga nytta för invånarna.

Tjänsten

Som upphandlare hos oss kommer du att leda, driva och genomföra upphandlingar på nationell nivå, från förstudie till avtalstecknande. Upphandlingar, inte minst nationella ramavtalsupphandlingar, är numer så komplicerade och kräver en så bred och djup expertis att de måste genomföras som lagarbete. Som upphandlare hos oss leder du upphandlingsteamet bestående av kollegor från kategoriavdelningen, kundstöd, kundsupport, hållbarhetsavdelningen, ramavtalsadministrationen och vår juridiska avdelning genom projekten, mot värdeskapande ramavtal.

Förutom upphandlingsteam för varje enskilt projekt jobbar vi även i permanenta kategoriteam. Som upphandlare kommer du att arbeta inom en eller flera kategorier där du deltar i kategoriteamens långsiktiga utvecklingsarbete och stöttar i andra i upphandlingar inom kategorin. Just nu söker vi särskilt en upphandlare som vill vara med och utveckla våra ramavtal inom välfärdsteknik. Inom kategorin finns för närvarande ramavtal för trygghetslarm och trygghetsskapande teknik.

Vi arbetar mycket med våra relationer både till kund och marknad genom bl.a. hearings och workshops varför du ska trivas i en roll med många kontakter både internt och externt. I tjänsten finns det möjlighet att representera Kommentus i externa sammanhang, exempelvis kundmöten, föreläsningar eller andra typer av event. Viktigt är att du har den goda affären i centrum för att på så sätt skapa bästa nyttan till våra kunder.

Placeringsort för denna tjänst är Göteborg, Malmö eller Stockholm.

Kvalifikationer
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst tre års erfarenhet av arbete med offentlig upphandling, gärna IT-upphandlingar
  • Kommunikativ - att kunna arbeta med anpassade budskap till målgrupper och individer både i skriftlig och muntlig form
Din profil

För att lyckas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en person som tar ansvar, vågar fatta beslut och driva projekt framåt. Du är trygg i din egen förmåga och vågar lita på andra. Du tycker om upphandlingshantverket och vill umgås tillsammans med oss andra upphandlingsnördar och bidra med nytta. Vidare ser vi att du är snabbtänkt, pragmatisk och en lagspelare.

Vi tror att du i tidigare roller arbetat inom offentlig sektor som upphandlare, projektledare eller strategisk inköpare inom kommun eller landsting alternativt mot offentlig sektor som leverantör. Specialistkompetens inom IT-upphandling värderas högt, har du dessutom erfarenhet av trygghetsskapande teknik är det ännu bättre.

Vi ser att du delar våra värderingar genom att vara nyfiken, schysst, vass och relevant. Som medarbetare hos SKL Kommentus uppmuntras du till ständig utveckling och hos oss får du arbetskamrater med stort engagemang för vår vision och uppdrag - att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 5 maj, men vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi gör ett löpande urval.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus

SKL Kommentuskoncernen består av fyra bolag och vi är fler än 160 medarbetare på kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår www.sklkommentus.se

Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan november 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 6 juni 2021 (48 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.

Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.