Affärsrådgivare inom samhällsbyggnad

Affärsrådgivare inom samhällsbyggnad

Nu söker vi affärsrådgivare till vårt växande verksamhetsområde Samhällsbyggnad. Tillsammans med oss på AffärsConcept kommer du genom verksamhetsutveckling och försörjningsstrategiskt arbete att kunna driva förändringsprojekt som skapar verklig samhällsnytta och göra skillnad för våra kunder. Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för våra kunders inköp.

Vi har fem olika verksamhetsområden - Samhällsbyggnad, Styrning och analys, Upphandlings- och affärsjuridik, IT och digitalisering samt Utbildning. I gränsöverskridande team genomför vi olika typer av uppdrag i hela landet inom varierande branscher kopplat till inköp och upphandling. Hos oss kan du utvecklas tillsammans med våra mycket kompetenta affärsrådgivare, bli en del av vår gemenskap och bidra till vår egna kompetens- och affärsutveckling för att ständigt möta våra kunders behov.

Du kommer tillhöra vårt team inom Samhällsbyggnad där vi erbjuder en tjänst som främst omfattar:
  • Upphandling av många typer av kontraktsföremål, exempelvis större och mindre bygg-, anläggnings och installationsentreprenader, driftentreprenader, fastighetstjänster, konsulter, transporter.
  • Jobba med leverantörer och offentliga kunder inom bland annat fastigheter och fastighetsskötsel, samhällsplanering, transporter, VA-nät och anläggningar, elnät, fjärrvärme och kyla samt återvinning.
  • Projektledning av olika typer av uppdrag för externa kunder.
  • Genomföra seminarier och utbildningar.
  • Genomföra förstudier.
  • Rådgivning inom entreprenadjuridik, LOU, LUF, LUFS, LUK och kringliggande lagar.
  • Ett varierande arbete med många kontakter och parallella uppdrag.
  • Teambaserat arbete tillsammans med andra riktigt vassa affärsrådgivare.
  • Ständig personlig kompetensutveckling.
  • Möjlighet att påverka utvecklingen av verksamhetsområdet.
Vad vi tror att du har med dig:
  • Akademisk examen, t.ex. med inriktning mot juridik.
  • Arbetslivserfarenhet från liknande arbete, helst i en rådgivande funktion eller konsultroll, vi ser gärna dig med längre erfarenhet, men även du som har kortare erfarenhet är intressant.
  • Kunskap om upphandling i offentlig sektor och upphandlingsjuridik.
  • Kunskap om AMA och/eller Aff-systemen.
  • Trivs att jobba teambaserat tillsammans med kollegor och externa kunder.
  • Nyfikenhet om att lära dig nya områden.
Vem vi tror att du är:

En person som trivs att arbeta med frihet under ansvar och som är bekväm i en konsultroll med många olika kontaktytor. Du har ett naturligt driv, är initiativtagande och vill leverera kvalitet tillsammans med andra samtidigt som du bidrar till utvecklingen av teamet.

Du har goda projektledaregenskaper och kan föra dialog med olika typer av kunder på olika befattningar i en organisation. Du räds inte att ta plats eller anpassa dig till nya människor och miljöer. Vi tror också att du tycker om att både lära dig nytt och dela med dig av din egen kunskap på ett prestigelöst och öppet sätt. Vidare tror vi att du är analytisk, metodisk och tydlig i din kommunikation. Men framförallt tror vi att du är en person som gillar att ha kul på jobbet och vill ha det tillsammans med oss!

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 5 april 2021. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om AffärsConcept

Vi är ett nyfiket och vasst konsultbolag inom SKL Kommentus-koncernen som arbetar med affärsrådgivning kopplat till offentlig sektor. Vi erbjuder juridiska och försörjningsstrategiska tjänster inom offentlig upphandling och inköp. Genom vårt strategiska försörjningsperspektiv, höga kunskap inom utpekade verksamhetsområden, juridiska spets och kundutvecklande arbetssätt, är vi marknadsledande och levererar största möjliga kundnytta.

Läs mer om vår verksamhet här: www.affarsconcept.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 7 maj 2021 (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SKL Kommentus ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.

Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.