Nyfiken, Vass, Relevant och Schysst Upphandlare till SKL Kommentus Inköpscentral

Nyfiken, Vass, Relevant och Schysst Upphandlare till SKL Kommentus Inköpscentral

Vill du vara med och skapa större samhällsnytta och Sveriges bästa arbetsplats? Det gör vi på SKL Kommentus Inköpscentral genom upphandling och engagemang.

Vi söker nu två upphandlare som är redo att ta klivet och arbeta med större upphandlingar i projektform. En inom området digital utveckling och en annan med inriktning mot produktupphandlingar. Hos oss får du möjligheten att utvecklas i en organisation där upphandlingsfrågor är kärnverksamheten. Tillsammans med de vassaste medarbetarna gör vi skillnad och påverkar framtiden!

Tjänsten
Som upphandlare hos oss kommer du att leda, driva och genomföra upphandlingar i team på nationell nivå, från förstudie till avtalsimplementation. Vidare har du ett nära samarbete med dina kollegor på upphandlingsavdelningen, våra kategori- och avtalsansvariga, kollegorna som arbetar med kundstöd och kundsupport samt vår juridiska avdelning. Du kommer även leda upphandlingsteamet i dina egna projekt samt vid behov delta i upphandlingsprojekt inom andra kategorier.

Ena tjänsten är inom kategorin digitalisering, där kommer du att delta i kategoriteamet och är den som stödjer andra i upphandlingar inom kategorin. Kategorin digitalisering arbetar med avtal såsom e-arkiv, trygghetslarm och larmmottagning, datakommunikation, boknings och bidragslösningar samt innovationsprojekt med Kammarkollegiet etc.

Den andra tjänsten kommer att arbeta med produktupphandlingar på avancerad nivå, här kommer du få arbeta med avtal såsom möbler och kontorsmaterial, vi ser att du har ett sinne för klurigheter i varukorgar och i kravställning.

Vi arbetar mycket med våra relationer både till kund och marknad genom bl.a. hearings och workshops varför du ska trivas i en roll med många kontakter både internt och externt. I tjänsten finns det möjlighet att representera Kommentus i externa sammanhang, exempelvis kundmöten, föreläsningar eller andra typer av event. Vi ser också att det är viktigt att du har förståelse för offentlig upphandling och därmed kan skapa bra förutsättningar för goda affärer.

Placeringsort för denna tjänst kan vara i Stockholm, Malmö eller Göteborg.

Kvalifikationer
Du har utbildning med inriktning datateknik, ingenjör, ekonomi eller motsvarande utbildning inom upphandling eller inköp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling av verksamhetssystem och IT för kategorin digitalisering och för produktupphandlare på avancerad nivå har du erfarenhet av varukorgar och produkter. Vidare har du arbetat med upphandling i offentlig sektor och därmed har god kännedom om LOU.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten och att du vill växa tillsammans med oss. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett stort intresse för upphandling, utveckling och förändring. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig in i upphandlingsföremålet.

I din roll som upphandlare arbetar du självständigt och ingår i ett större team med upphandlare där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta kontakter är avgörande för att lyckas. Din sociala säkerhet och kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Vidare är du van vid att arbeta metodiskt och strukturerat mot tydliga deadlines.

Profil
För att lyckas hos oss ser vi att du har ett stort engagemang och är nyfiken. Du vill utvecklas och lära dig nytt men även dela med dig av dina kunskaper till andra. Vi tror att du är en lagspelare som bidrar till en positiv laganda och som tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande och vi vill rekommendera att du skickar in ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 2018-10-06. För frågor är du välkommen att kontakta oss.
Mer info
Kontaktperson Kiarash Kaffashpour
Telefon 08 709 55 37
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sklkommentus.se/
Sista ansökningsdag 6 okt (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SKL Kommentus-koncernen består av fyra bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Media, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Totalt har koncernen har ca 140 anställda. SKL Kommentus Inköpscentral har som Inköpscentral funnits sedan 2011 och är i dag en väletablerad organisation som stödjer SKLs medlemmar med ramavtal. Affärsområde Ramavtal är uppdelat i fem grupper; kategoristyrning, upphandling, hållbarhet, inköpsservice samt Stockholms Inköpscentral (STIC), där kategoristyrning och upphandling förser SKL Kommentus Inköpscentral AB med ramavtal. Läs mer om vår verksamhet på www.sklkommentus.se

Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats.