Verksamhetsutvecklare med inriktning konsumentkrediter och Business Intelligence

Verksamhetsutvecklare med inriktning konsumentkrediter och Business Intelligence

Nu behöver vi stärka upp med en Verksamhetsutvecklare med intresse för kundrelationer, förändringsledning och processförbättringar. Vill du vara med på vår tillväxtresa? Vi erbjuder dig en kundnära och utåtriktad, men också analytiskt utmanande och intressant, roll i en internationell och entreprenöriell miljö.

Om Dignisia

Vår mjukvara bygger på den senaste tekniken och adderar intelligens genom kreditens livscykel - Credit Intelligence. Resultatet är full kontroll över hela kreditlivscykeln - från kreditgivning, benchmarking av leverantörer till avyttring av skuldportfölj. Idag är vi 15 anställda med kontor i Göteborg och Stockholm. Några av oss kommer från inkassobolag, andra har sin bakgrund från bank och finans. Tillsammans har vi skapat ett datadrivet system och beslutstöd som ökar transparens och konkurrens på kreditmarknaden. Användarvänlighet är i fokus och med våra kunder vill vi tillsammans revolutionera kreditmarknaden. Vi är i en spännande tillväxtfas och söker nu en Verksamhetsutvecklare med placering i Stockholm eller Göteborg!

Om Rollen

Som Verksamhetsutvecklare hjälper du våra kunder att maximera affärsvärdet av Dignisias mjukvara genom att säkra en lyckad implementation och löpande stötta kunden i förändringsarbete och arbetssätt inom ramen för kredithantering. Rollen har en även en säljstödjande aspekt i kartläggning av arbetsmetodik och framtagning av processförbättringar för våra kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Medverka i workshops för framtagande av lösningsförslag och ny funktionalitet
  • Demonstrera mjukvara och hantera presentation av nya lösningar utvecklingsförslag mot kund
  • Stödja kunden i utveckling av arbetsmetodik för att optimera affärsvärdet av mjukvaran
  • Bistå kunden med konsulthjälp vid behov med fokus på kredithantering och arbetsmetodik
  • Löpande utmana kunden i utveckling/genomförande av satt kreditpolicy
  • Samverka internt med produktägare och utvecklare i rollen som sakkunnig för löpande utveckling, ny funktionalitet och optimering av implementationer
Kvalifikationer

Vi söker dig med akademisk bakgrund och minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom kreditväsendet antingen från linjen eller från roll som konsult/projektledare. Du har erfarenhet av att ta fram lösningsförslag samt kravställa funktionalitet kopplat till BI-verktyg eller annan mjukvara.

För att lyckas i rollen har du vidare god förståelse för inkasso- och kreditprocesser och har därmed kompetens för att kunna stötta kunderna inom inkassohantering, ärenden, saldon och flöden och optimering av dessa. Då vi arbetar med många internationella kunder är mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift en förutsättning.

Du drivs av att hjälpa kunden att förbättra sina processer med Dignisias mjukvara som grund. Du är rådgivande, kan utmana såväl kund som kollegor att utvecklas och har en drivande och resultatfokuserad approach. Du har ett starkt kundfokus och vill aktivt hitta lösningar för kunden och kan förmedla dessa vidare genom ett nära samarbete med sälj och utvecklare.

Här får du möjlighet att kombinera din erfarenhet av verksamhetsutveckling och BI-lösningar med dina kunskaper inom kreditområdet i ett nära teamarbete tillsammans med såväl kollegor som kunder. Du motiveras av att få en nyckelroll på ett bolag i en stark tillväxtfas där det verkligen finns möjlighet att påverka Dignisias och våra kunders framgång.

Ansökan

I denna rekrytering har Dignisia valt att samarbeta med SJR. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på 070-4715914 alt på sara.borgestrom@sjr.se.
Mer info
Kontaktperson Sara Borgeström
Telefon 070 471 59 14
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 20 juni 2021 (38 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.