Kvalificerad redovisningsekonom till snabbväxande bolag

Kvalificerad redovisningsekonom till snabbväxande bolag

Vill du arbeta i en välkänd organisation med ett trivsamt arbetsklimat? Vår kund behöver, under tiden de rekryterar, en kvalificerad redovisningsekonom med erfarenhet från självständighet i årsredovisning av inkomstdeklerationer. Är det du? Via eget bolag eller som anställd hos oss, varmt välkommen med din ansökan!

Vår kund är ett välkänt bolag med en trevlig företagskultur och fina värderingar. Nu behöver de förstärkning till sitt redovisningsteam i form av en trygg och redovisningsteknisk person som kan komma in med såväl engagemang, driv och kunskap. Uppdraget startar omgående och kommer att hålla på i sex månader framåt. För rätt person finns det möjlighet till fast anställning.

Arbetsuppgifter:

Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att arbeta brett och få ta mycket ansvar. Det är en snabbrörlig miljö där det går fort och händer mycket. Du bör vara en stabil och trygg person som inte skräms av lite oordning och oreda, istället bör du triggas av att komma med nya infallsvinklar och idéer till förbättringar.

Nedan är vad som ingår i denna roll som kvalificerad redovisningsekonom.
  • Löpande redovisningsarbete
  • Avstämningar och periodiseringar
  • Skatter och avgifter inklusive skattedeklaration
  • Momsredovisning
  • Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut)
  • Framtagning av årsredovisning för moder- och dotterbolag
  • Deltagande i budget- och prognosarbete
  • Säkerställa kvaliteten i redovisningen genom att utveckla och förbättra processer
Vem är du?

Då du på detta företag erbjuds förmåner som flexibla arbetstider och mycket frihet under ansvar finns det såklart förväntningar på dig. Vi hoppas att du stämmer in på nedan!
  • Du bör gilla redovisning och även tycka om att vara behjälplig mot andra
  • Du bör kunna hantera att det dyker upp saker ad-hoc och då kunna växla fokus
  • Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning
  • Det är meriterande om du har arbetat i Navision och Aaro
  • Som person bär du vara prestigelös, positiv och noggrann
Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Lite mer information

Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader, som anställd konsult via oss eller vi ditt egna bolag som underkonsult. Uppdraget startar omgående och pågår sex månader. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!

Om SJR

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Titel: Redovisningsekonom
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 24 feb 2021 (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.