Koncernredovisningsansvarig med bred erfarenhet av IFRS

Koncernredovisningsansvarig med bred erfarenhet av IFRS

Vill du arbeta på ett företag med starkt samhällsengagemang och där du får vara med och påverka? Här är det medarbetarna som utgör företaget med målet att skapa en hållbar framtid. Vill du bli koncernredovisningsansvarig och har erfarenhet av IFRS? Sök den här tjänsten på en gång - ansökan tar bara några knapptryck!

Är du redo för nästa utmaning? Vår kund som har sitt huvudkontor i centrala Stockholm söker en interimskonsult med start omgående.

Arbetsuppgifter:

Du kommer att rapportera till CFO, och du ansvarar för reskontra samt tillhör ett redovisningsteam på tre personer.
  • Koncernredovisning
  • Konsolidering (cirka fyra företag)
  • Ansvar för extern rapportering i enlighet med IFRS
  • Driva utveckling och stötta i redovisningsfrågor
  • Ansvarig för reskontragruppen som sitter i Gävle på företagets Shared Servicecenter, två dagar i veckan förväntas du vara på plats där.
  • Delaktig i planering av bokslutsprocess och bokslutsgranskning
  • Balans- och kassaflödesfrågor
  • Vara van vid stora automatiserade flöden
Är du den vi söker?

Som koncernredovisningsansvarig behöver du framförallt vara duktig på redovisning och koncernredovisning. Vidare behöver du vara en coachande och engagerad person som drivs av att samarbeta och leda dig själv och dina kollegor framåt.

För att lyckas i rollen som koncernredovisningsansvarig är det ett krav med högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet av koncernredovisning och IFRS. Det är även meriterande om du har haft personalansvar i någon av dina tidigare roller. Excel är du helt bekväm i, så även att skriva och tala på både svenska och engelska.

För att axla rollen som koncernredovisningsansvarig behöver du vara kommunikativ, framåt och nyfiken. Vidare är det viktigt att vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Du har ett utpräglat sinne för redovisning med fokus på koncernredovisning och rapportering. Du är ansvarstagande, driven och är van att arbeta självständigt och lösningsorienterat.

Viktig information

Ovanstående är ett interimskonsultuppdrag. Uppdragstiden är med start omgående och förväntas pågå till mars 2019. I denna tjänst krävs det att vara två dagar i veckan på företags kontor i Gävle. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Marie Bergsman, 08-407 55 55

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Konsult
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 dec (41 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.