HR Project Manager & Office Manager

HR Project Manager & Office Manager

För vår kunds räkning söker vi nu en HR Project Manager & Office Manager. Vår kund har ett mycket starkt varumärke och är en välkänd aktör och du kommer arbeta på deras huvudkontor i en internationell miljö. Uppdraget är ett föräldravikariat med start i mitten av november och sträcker sig till januari 2021.

Du delar din arbetsplats med ca 50 medarbetare i väldigt fina och centralt placerade lokaler. I uppdraget ansvarar du för ett antal olika HR projekt som framförallt inriktar sig på ett par utbildningsinitiativ som Business School och Talent Acceleration Program. Du har befogenhet att genomföra aktuella interna processer, bygga interna affärssamarbeten och hantera dagliga HR-projekt.

Du kommer även vara Office manager med personalansvar för din kollega i reception och ansvara för kontorets och receptionens drift och utveckling. Detta omfattar bland annat ansvar för inköp och leverantörer.

Du kommer även, i begränsad omfattning, vara VD behjälplig i vissa frågor.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
  • Planera, förbereda, hantera och följa upp olika HR-projekt som Internationals Business School och Talent Acceleration Program (TAP) för yngre talanger
  • Kontinuerligt uppdatera kommunikationsmaterial om HR-projekten
  • Kontorsledningen och ansvarig för receptionen med en receptionist
  • Hantera relationer med kontorsleverantörer
  • Ansvara för och samordna alla medarbetarevenemang för Stockholms huvudkontor
  • Samarbete med chefen för kommunikation om projekt för employer branding samt hjälpa till vid större kommunikationsaktiviteter, till exempel att ingå i projektgruppen för årlig översyn
  • Visst stöd till VD (resebokningar, hantera teamaktiviteter, förberedelser för styrelsemöte och utskick etc.)
Din profil

För att vara framgångsrik i detta uppdrag söker vi dig som är självgående, en snabb problemlösare med kommunikativa och pedagogiska färdigheter. Viktigt är att du även har goda kunskaper i projektledning. Du trivs i en internationell och tvärfunktionell miljö med korta beslutsvägar och har lösningsfokuserad attityd. Ditt breda ansvar och breda arbetsuppgifter förutsätter att du är mycket flexibel, driven och proaktiv.

Dina kunskaper
  • Kunskaper och starkt intresse för projektledning och HR-relaterat arbete, gärna med inriktning på utbildningsfrågor
  • Bra kommunikativa färdigheter, både skriftliga och muntliga, i engelska, svenska är meriterande
  • Bra färdigheter i Office 365
  • Starka administrativa färdigheter
  • Förmåga att resa 1 -2 gånger / månad
  • Oberoende, strukturerad och proaktiv
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Joakim Hedqvist på 076-6471626. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-10-20.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: HR Project Manager & Office Manager
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Utbildning & Personlig utveckling
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 1 dec 2019 (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.