Fondadministratör till storbank i Stockholms city

Fondadministratör till storbank i Stockholms city

Har du erfarenhet av arbete inom fondadministration och vill fortsätta utvecklas i din roll som fondadministratör hos en av Sveriges storbanker? Då har vi tjänsten för dig!

Du kommer ingå i teamet Market Operations med placering på bankens kontor centralt i Stockholm och du kommer att bli en del av en trevlig arbetsgrupp om 11 personer.

Tjänsten som fondadministratör
Som fondadministratör får du ett stort eget ansvar för det löpande arbetet i dina uppdrag från kunder gällande administration av fond- och värdepappersportföljer. I dina arbetsuppgifter ingår bl. a. affärsregistrering, avstämningar och värdering av portföljer, samt andelshantering. Du kommer även att producera ställnings- och avkastningsrapporter, bokföringsorder, myndighetsrapportering och liknande rapporter.
Som fondadministratör kommer du få djup kunskap i hur fondadministration fungerar samt få en inblick i hela Nordens fondmarknad samt koncernens fondhandel.

Som fondadministratör har du daglig kontakt med kunder och andra motparter och kvalitét i leveransen är en grundläggande framgångsfaktor.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med ett par års erfarenhet inom bank och finans och du har goda kunskaper i finansiella instrument. Du har tidigare arbetat med administration av fonder och värdepapper och du känner igen dig väl i arbetsbeskrivningen ovan. I din roll ingår en mängd dagliga kontakter med kunder, deras anlitade förvaltare, depåbanker och andra motparter varför goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändiga. Då kvalitetskontroll och utredningsarbete är genomgående viktiga moment i ditt arbete är du noggrann och arbetar strukturerat.

Sök tjänsten redan idag!
Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt och det finns goda chanser till förlängning. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus på linda.marcus@sjr.se

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Fondadminstratör
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 5 juni 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.