Financial controller med personalansvar till Arlanda

Financial controller med personalansvar till Arlanda

Vill du arbeta på ett familjärt bolag där du får vara med och påverka? Vill du bli Financial controller och ansvara för 3 redovisningsekonomer? Sök den här tjänsten på en gång men du ska vilja bli anställd.

Är du redo för nästa utmaning? Vår kund som har sitt huvudkontor vid Arlanda söker en erfaren Financial Controller till en permanent lösning. Det börjar som ett konsultuppdrag men går sedan över i en tillsvidare anställning.

Arbetsuppgifter:
  • Personalansvar över 3 redovisningsekonomer, leda och fördela arbete
  • Månadsbokslut, kvartalsbokslut och halvårsbokslut
  • Mycket Ad-Hoc
  • Moms och skatter
  • Säkerställa månadsboksluten som redovisingsekonomerna gör
  • Upprätta årsbokslut och rapportering
  • Stötta i redovisnings- och rapporteringsfrågor enligt IFRS
  • Budget och forecast
  • Inkomstdeklerationer
Är du den vi söker?

Har du glimten i ögat och är en härlig person? Är du skarp inom redovisning, har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och har du arbetat några år som Financial controller?

Detta är en utvecklande roll till spännande bolag!

Som Financial controller behöver du framförallt vara duktig på redovisning och analys. Vidare behöver du vara en coachande och engagerad chef som drivs av att leda dina kollegor och verksamheten framåt.

För att lyckas i rollen som Financial controller är det ett krav med högskoleutbildning inom ekonomi samt erfarenhet av IFRS. Excel är du helt bekväm i, så även att skriva och tala på både svenska och engelska.

För att axla rollen som Financial controller behöver du vara kommunikativ, framåt och nyfiken. Vidare är det viktigt att vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Viktig information

Ovanstående är ett interimskonsultuppdrag som startar omgående eller inom en månad och är under tiden bolaget rekryterar. Men minst fem månader. Kontoret ligger vid Slussen i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Hultberg på 0766471641.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Titel: Financial Control
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 13 jan 2020 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.