För Sandviks räkning söker vi en medarbetare till Sandvik Treasury Cash Flow Management

För Sandviks räkning söker vi en medarbetare till Sandvik Treasury Cash Flow Management

Om företaget

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern med omkring 43 000 anställda med ett starkt fokus att förbättra kunders produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Koncernen hade 2018 43,000 anställda, representation i ca 150 länder och en omsättning på ca 91 miljarder SEK.

Vår verksamhet är baserad på unik kompetens inom materialteknik, omfattande kunskap om industriella processer och nära samarbete med kunder. Detta har, tillsammans med kontinuerliga investeringar inom forskning och utveckling (FoU), gett oss en världsledande position inom följande huvudområden:
  • Verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning
  • Maskiner, verktyg, service och tekniska lösningar för gruv- och anläggningsindustrin
  • Avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning
Inom Sandvik Treasury arbetar vi i nära samarbete med hela koncernen likväl som med våra externa intressenter. Vi är en ekonomisk partner att lita på och vi håller fast vid våra traditioner av integritet, pålitlighet och långsiktigt samarbete. Vi strävar hela tiden efter att utvecklas i takt med våra ständigt växande globala förutsättningar.

Cash Flow Management är en del av Sandvik Treasury och vi söker nu en erfaren medarbetare till gruppen som vill vara med och fortsätta utveckla vår funktion. Vi sitter i fina lokaler centralt i Stockholm och erbjuder dig en möjlighet att utveckla ditt intresse för Treasury på ett stort globalt bolag som ligger i framkant.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Cash Flow Management tillhör du vårt team som består av fjorton personer. Du kommer tillsammans med kollegor ansvara för de interna globala kommersiella betalningarna och matchning inför bokslut. Vi har en centraliserad hantering av koncernens alla interna fakturor och betalning sker genom intern Netting. Du kommer också att arbeta med transakationell Cash Management där du löpande kontrollerar och stämmer av de kostnader som bankerna debiterar oss samt de av oss förhandlade pris avtalen med våra banker. För oss är det viktigt med cross funktionellt lärande och att säkerställa backup av våra kritiska processer så du kommer också att vara backup för vårt Operations team med finansiella betalningar, sammanställning av likviditet, dagliga avstämningar av bankkonton, FX och MM-affärer. Därutöver är du också delaktig i olika projekt för att löpande utveckla och förbättra våra arbetssätt.

Tjänsten innebär daglig global support till våra dotterbolag samt kontakt med externa samarbetspartners. Du får därmed en helhetssyn av vår Treasuryavdelning och god kännedom om hur de kommersiella och finansiella flödena fungerar i en stor internationell koncern.

Din profil

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med minst 3-5 års erfarenhet av arbete med Operations/Backoffice inom Treasury, Bank eller från ett Kapitalförvaltningsbolag. Du har goda kunskaper i MS Office, i synnerhet Excel, och har du erfarenhet av CRM, Trax, SAP eller Coprocess är detta meriterande. Då vi verkar i Sverige men arbetar i en global miljö är dina kunskaper i engelska och svenska utmärkta, i både tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är en noggrann och metodisk genomförare. Då Sandvik är ett dynamiskt bolag så ser vi även att du är nytänkande och en kreativ problemlösare. Du är en ansvarsfull och stöttande lagspelare med ett brinnande intresse för siffror och ett strukturerat arbetssätt, samtidigt som du är nyfiken och vill vara med och driva utvecklingen av vår avdelning. I rollen har du många kontakter, både internt och externt, och därför är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga mycket viktig för oss.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Sandvik med SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Karin Van Egeraat Telefonnr: 070-4715908. Välkommen med din ansökan.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 5 jan (24 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.