Erfarna kundreskontramedarbetare till konsultuppdrag

Erfarna kundreskontramedarbetare till konsultuppdrag

Vi på SJR söker dig som har jobbat på en ekonomiavdelning med kundreskontra. Har du jobbat i stora flöden är det ett extra plus. Vi söker nu flera medarbetare till olika uppdrag inom kundreskontra runt om i Stockholm. Detta är antigen konsultuppdrag, eller inledningsvis konsultuppdrag som leder till anställning hos kund eller till en tillsvidare anställning hos oss på SJR.

Arbetsuppgifter;
I rollen som ekonomiassistent hos våra olika kunder kommer du vara en viktig stöttepelare inom kundreskontran med din kunskap och erfarenhet. Du kommer att jobba med hela flödet inom kundreskontran och det kommer innebära många olika arbetsuppgifter under en dag. De vardagliga uppgifterna kommer bland annat bestå av:
  • Kundreskontra
  • Inbetalningar
  • Inläsning av bankfiler
  • Påminnelsehantering
  • Inkasso
  • Telefonkontakt med kunder
  • Bokföring
Viktigt för denna typ av tjänst är att du är stresstålig och kommunikativ då man har många bollar i luften och mycket kundkontakt.

Din profil:
Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat med ovanstående uppgifter tidigare. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har jobbet i något stort ekonomisystem. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och sprider positiv energi omkring dig. Du arbetar prestigelöst och har lätt för att samarbeta. Då dessa tjänster innebär mycket kundkontakt via telefon är det även viktigt att du har en hög servicenivå och är kommunikativ.

Viktig information;
Ovanstående är konsultuppdrag med anställning hos SJR. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Kundreskontramedarbetare
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 16 juni 2019 (53 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.