Erfaren Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolag i söderort

Erfaren Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolag i söderort

Nu finns en spännande möjlighet för dig som vill arbeta som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på ett stort företag med kontor i Västberga, strax söder om Stockholm.

Du kommer i din roll som ekonomiassistent ingå en grupp om 8 personer där ni tillsammans arbetar med:
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Fakturaflödeshantering - skicka fakturor för attest
  • Avstämning av leverantörsreskontra
  • Hantering av påminnelser
  • Förbereda betalning av leverantörsfakturor
  • Återrapportering av betalfiler
  • Interna & externa frågor rörande leverantörsreskontran, både via mail & telefon
Tjänsten som Ekonomiassistent inleds som ett konsultuppdrag på 6 månader med start i april. För rätt person finns därefter goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Vem söker vi?

För denna roll ser vi att du som söker har minst 5 års erfarenhet av tidigare arbete inom leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i affärssystemet Navision. Har du dessutom arbetat med projektredovisning, omvänd byggmoms samt representation så är det starkt meriterande.

Vi tror att du som person är en noggrann, hjälpsam och teamorienterad person som vill bidra med ditt bästa till arbetsgruppen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-04-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR


Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Ekonomiassistent
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 28 maj 2021 (45 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.