Ekonomiassistent till ett familjärt bolag i Norrort

Ekonomiassistent till ett familjärt bolag i Norrort

Vi på SJR söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra inom fordonsbranchen. Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående alternativt oktober och är planerat 12 månader månader. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i Sollentuna.

Om tjänsten

I din roll som ekonomiassistent i leverantörsreskontragruppen jobbar du tillsammans med ditt team som består av sex andra ekonomiassistenter och en teamleader. Ni kommer tillsammans hanterar leverantörsreskontror och hela fakturaflödet, matchning/koppling, in/utbetalning och avstämning för ca 35 bolag.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra, löpande koppling och kontroll av varufakturor mot inköpsorder, registrering av omkostnadsfakturor, leverantörsbetalningar, kontering och övriga leverantörsfakturafrågor samt arbete med påminnelse och utredningar.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi, har 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, har erfarenhet från bolag med lager - matchning/koppling av faktura mot inköpsorder. Du har arbetat med större flöden på ett stort bolag tidigare, har en god systemvana och goda kunskaper i officepaketet, framförallt Excel.
Det är meriterande om du har arbetat i leverantörsfakturaverktyget Medius.

Som person är du noggrann och effektiv. Rollen kräver att du är strukturerad, löser problem och arbetar metodiskt. Du har förmåga att hålla dig fokuserad på uppgifterna även när det är mycket att göra. För dig är det viktigt att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kollegor som leverantörer.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova 072-394 33 22. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-03.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.


SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.


För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 3 okt 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.