Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Nacka

Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Nacka

Är du en ansvarsfull och kommunikativ ekonomiassistent med kunskaper inom leverantörsreskontra? Söker du efter en trivsam arbetsplats där du kan göra skillnad? Då har du kommit helt rätt!

Nu söker vi till vår kund en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Tjänsten är placerad i Nacka endast 10 min från Slussen. Det är ett konsultuppdrag som löper fram till sista september med start omgående


Arbetsbeskrivning:

I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i ekonomigruppen och stötta upp främst inom arbetet med leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med hela leverantrösreskontraflödet så som kontering, uppföljning, hantering av ärenden från inkasso, vissa bokningar med mera.

Utöver löpande uppgifter kommer du även att tillsammans med övriga gruppen arbeta proaktivt med att utveckla och förbättra rutiner och processer samt vara ett bollplank för medarbetare och chefer i frågor som rör leverantörsreskontra.

Lämplig bakgrund:
  • Gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
  • Något års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
  • Goda kunskaper i MS Office främst Excel
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Erfarenhet av Agresso
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet leverantörsreskontraarbete liksom en god förståelse av hela ekonomiflödet. Du har förmågan att driva ditt arbete framåt och tar stort eget ansvar för de uppgifter du utför. Ditt arbetssätt karaktäriseras av noggrannhet och struktur och kan enkelt arbeta med fler uppgifter samtidigt utan att tumma på kvalitén. Vidare tror vi att du är pedagogisk och öppen i ditt uttrycksätt och har lätt att samarbeta med människor med olika kunskapsnivåer.


Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag fram till sista september med start omgående och det är en heltidstjänst. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 juli (43 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.