Ekonomiassistent med erfarenhet av fakturering till vår kund på Södermalm

Ekonomiassistent med erfarenhet av fakturering till vår kund på Södermalm

Trivs
du i administratörsrollen och vill jobba med fakturering av konsulttimmar på ett trevligt bolag på Södermalm? Sök då tjänsten redan idag!


Tjänstebeskrivning;

I din roll som Projektekonom kommer du att arbeta med externfakturering av konsulttimmar, hantera leverantörsfakturor och kundfordringar. Du kommer även att följa upp uppdragsbudgetar och agera stöd i kundens affärssystem.

Vi letar
efter en person som trivs i administratörsrollen samt att vara ett stöd till chefer och medarbetare på dina enheter på bolaget. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga projektadministratörer och projektcontrollers.

Lämplig
bakgrund;


Vi söker dig
som har:

* Flerårig
vana av fakturering

* Minst en
gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi

* Erfarenhet
av affärssystemet Maconomy samt av projektredovisning är starkt meriterande

* Goda
kunskaper i Excel

* Goda
kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal och skrift

Som person
är du självgående, ansvarstagande, drivande och proaktiv. Du gillar att skapa ordning och struktur men är samtidigt prestigelös och serviceinriktad.

Ansökan;

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 12 månader med start i januari 2020 och med stora chanser till överrekrytering till kunden därefter.

Tjänsten är
på heltid och arbetet utförs under kontorstid.

För mer
information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef
Gustav Kendel på 0766-471645. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet...


Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.


Titel: Ekonomiassistent
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 22 dec 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.