Ekonomiassistent inom kund och leverantörsreskontra till bolag i Mörby Centrum

Ekonomiassistent inom kund och leverantörsreskontra till bolag i Mörby Centrum

Är du en driven och noggrann ekonomiassistent som gillar att jobba med kund och leverantörsreskontra och tycker det är kul med nya utmaningar? Vi söker till vår kund en ekonomiassistent som får möjligheten att vara en del av ett härligt team.

Nedanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering av kund. Tjänsten är placerad i Mörby Centrum där kunden sitter i nyrenoverade fräscha lokaler.

Arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att vara en del av en ekonomiavdelning på 10 personer där du kommer att ha varierade uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom administration och ekonomi och innefatta:
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring
  • Månadsavstämningar
  • Delaktighet vid bokslut
  • Ad hoc arbete
Det här är tjänsten för dig som vill bidra och utvecklas i rollen som Ekonomiassistent på ett spännande bolag. Du välkomnas till en arbetsplats med mycket glädje och engagemang.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi, alternativt något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du är en van Excel användare och har du arbetat med Palette är det en fördel.

Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är en driven person med positiv energi som du gärna delar med dig av. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete. Du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med människor. Du är också effektiv och är duktig på att prioritera vad som behöver göras.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Tjänsten är på heltid och start för rollen är omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 30 apr (40 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.