Bolagsekonom till fastighetsbolaget Hemsö

Bolagsekonom till fastighetsbolaget Hemsö

Har du ett stort intresse och gedigen erfarenhet av redovisning och fastigheter? Vill du bli en del av ett framgångsrikt bolag som skapar samhällsnytta på riktigt? Då kan rollen som Bolagsekonom hos Sveriges ledande privata ägare av samhällsfastigheter vara din nästa roll!

Hemsö befinner sig i tillväxt och söker nu en Bolagsekonom med erfarenhet från fastighetsbranschen. Vi sitter i trevliga lokaler vid Humlegården i centrala Stockholm.

Rollen

Som Bolagsekonom kommer du ansvara för den legala redovisningen för ett antal av koncernens svenska bolag samt vara ett stöd för förvaltningsorganisationen, projektutveckling och övriga ekonomifunktioner i redovisningsrelaterade frågor.

Du hanterar ett antal bolag självständigt och ansvarar för att löpande redovisning, rapportering, bokslut, årsredovisningar samt deklarationer utförs enligt lagstiftning och interna rutiner.

Du kommer ingå i ett team med sex erfarna bolagsekonomer och rapportera till Redovisningschefen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
  • Hantering av den löpande redovisningen i bolagen, inklusive bl.a ekonomiska projektavslut och skattemässig tillgångsklassificering
  • Månads- och årsbokslut inklusive skatteberäkningar och årsredovisningar
  • Vara ett stöd inom ekonomi till förvaltningen, projektutveckling och andra centrala funktioner
  • Upprätta avstämningar för bla fastighetsskatt och investeringsmoms
  • Upprätta moms- och punktskattedeklarationer
  • Upprätta inkomstdeklarationer
  • Löpande säkerhetsställa att rutin- och processbeskrivningar är väl dokumenterade och uppdaterade.
  • Delta i revisionsprocessen,
  • Utveckling av rutiner och interna kontroller inom ekonomiavdelningen
Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig med relevant ekonomisk utbildning och minst tre års erfarenhet av kvalificerad redovisning inom ett fastighetsbolag. Du är trygg i hanteringen av bokslut, årsredovisningar, moms- och skattedeklarationer.

Du har nytta av god systemkompetens generellt och mycket goda kunskaper i Excel specifikt.

Personliga egenskaper

Rollen innebär en mängd olika kontaktytor varför en god samarbetsförmåga är avgörande. Vi värnar om ett gott samarbetsklimat där alla ser sin leverans som en del av Hemsös totala resultat.

Du är resultatorienterad och tar ansvar för att leverera mot uppsatta mål i rätt tid och med god kvalitet.

Vi söker också någon med god planerings- och organisationsförmåga som arbetar strukturerat och enligt gällande rutiner och processer.

Vi värdesätter att du är noggrann och analytisk och har förmågan att upptäcka felaktigheter och avvikelser.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en bred och varierad roll i ett framgångsrikt fastighetsbolag i tillväxt. För dig som vill finns det alltid möjlighet att utvecklas inom bolaget, bland annat genom att delta i olika utvecklingsprojekt tillsammans med andra avdelningar.

Medarbetarna är viktiga för vår framgång. Vi arbetar systematiskt med att attrahera och utveckla medarbetare för att vi ska ha rätt kompetens över tid.

Hemsö är sjätte året i rad utsedd till ett av Sveriges bästa karriärföretag för 2022.

Om Hemsö

Hemsö är Sveriges ledande privata ägare, förvaltare och utvecklare av samhällsfastigheter inom äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende - de fastigheter som utgör ryggraden i vårt samhälle.

Vår finansiella styrka och långsiktighet underlättar för våra engagerade medarbetare att driva utvecklingen för en hållbar samhällsservice.

Vi ska stärka ryggraden i samhället

Hemsös vision är att stärka ryggraden i samhället. De fastigheter vi utvecklar och förvaltar har stor inverkan på samhället i stort. Det är i våra fastigheter vi börjar vårt lärande och det är även där vi summerar vår livsgärning. Tillsammans utmanar vi gamla sanningar för att hitta nya hållbara vägar att utveckla den värld vi befinner oss i, och bidrar till ett starkare och bättre samhälle för alla.

Fastigheterna finns i Sverige, Finland och Tyskland. Hyresgästerna utgörs till största del av stat, kommun, och region, men även av privata företag med skattefinansierad verksamhet.

Hemsö ägs av Tredje AP-fonden till 85 procent och av AB Sagax till 15 procent, direkt och indirekt.

Läs mer om Hemsö på hemso.se

Ansökan

I denna rekrytering har Hemsö valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Borgeström på 070-4715914. Vi intervjuar löpande, dock med semesterpaus under v. 28-32. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy
Mer info
Kontaktperson Sara Borgeström
Telefon 070 471 59 14
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 14 aug 2022 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.