Backoffice medarbetare till mindre bank

Backoffice medarbetare till mindre bank

Vill du arbeta med kontorelaterade frågor i en administrativ roll? Vill du även arbeta kontoavstämningar samt AML? Har du arbetat med backoffice tidigare kan du vara den vi letar efter!

Nu hjälper vi på SJR en mindre bank att hitta deras nästa backoffice medarbetare! Uppdraget inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Här välkomnas du in i en grupp som består av 10 personer där ditt närmaste team består av 4 personer. Tillsammans är ni ansvariga för att ge utmärkt service till bankens kunder. Tjänsten innebär många kontaktytor med både mäklare och samarbetspartners.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av backoffice relaterade frågor. Du kommer även hjälpa kunder med exempelvis kontorelaterade frågor samtidigt som du är ansvarig för kontoöppningar och flyttar av likvida medel. Du kommer även utföra kontroller kopplade till AML. Du kommer även sköta avstämningar av bankens konton.

Din bakgrund
Vi letar efter dig som arbetat med backoffice relaterade arbetsuppgifter tidigare. Meriterande är om du har en Swedsec-licens. Utöver erfarenhet får du gärna ha en eftergymnasial utbildning mot ekonomi. Du är inte främmande för ett högt arbetstempo och en stundtals hög arbetsbelastning. I och med att rollen är kommunikativ trivs du i en roll där du får arbeta varierat med både intern och extern kontakt.

Du levererar alltid med kvalitet och alltid med en hög servicekänsla. Du gillar att ta för dig på ett ödmjukt sätt och du samarbetar gärna med dina kollegor. Hos vår kund uppskattas en drivkraft och egna initiativ.

Övrig information
Ovanstående inleds med 6 månaders konsultuppdrag och därefter är tanken att anställningen går över till kund. Tjänsten är på heltid och start för rollen är omgående. Urval och intervjuer sker löpande så därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet, 076 647 16 44.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 6 juli (17 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.