Assistent till försäkringsbolag i centrala Stockholm

Assistent till försäkringsbolag i centrala Stockholm



Vill du arbeta i en administrativ roll med varierande uppgifter? Har du ett stort siffersinne och gillar att arbeta i team? Läs mer nedan!

Hos vår kund i centrala Stockholm kommer du att tillhöra ett mindre team om 4 personer där du välkomnas till en härlig grupp med bra stämning och ett öppet klimat. Du kommer att arbeta nära en senior kollega och få en gedigen upplärning. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med start enligt överenskommelse.

Som assistent hanterar du bokning av premier, skador och även utbetalning till agenturernas skadefonder. I din tjänst sköter du även in- och utbetalning och bevakning av utestående balanser samt registrering av skadereserver i samband med månadsrapportering.

Arbetet som assistent innebär bland annat:
  • Avstämningar gällande skadefonder och premiebalanser
  • Medverkar i avdelningens bokslutsarbete samt revisioner
  • Du bidrar med din kompetens och erfarenhet till utveckling och effektivisering av kundens rutiner och datasystem
  • Du kommunicerar med kundens agenturer gällande ekonomiska frågor, bokar fakturor, arkiverar och hanterar viss administration av kundens utgående kontrakt.
Din roll
För att passa in i rollen som assistent tror vi att du:
  • Har en gymnasieexamen
  • Har en god datavana och mycket goda kunskaper inom Officepaketet
  • Talar och skriver obehindrat på engelska
Det är meriterande om du läst försäkringsekonomi och/eller har tidigare erfarenhet av bokföringsarbete.

Som person är du mycket kvalitetsmedveten, självgående och tar initiativ till att hitta kreativa lösningar på problem. Du är mål- och resultatorienterad och har en god förmåga att planera ditt arbete. Vidare har du också en mycket god analytisk förmåga och framförallt ett stort sifferintresse. Som person är du även lyhörd och smidig som person och gillar att arbeta i ett team, där man tar tag i olika frågor och löser dem tillsammans utifrån teamets olika kunskaper och förmågor.

Bra att veta
Ovanstående roll är ett konsultuppdrag på 12 månader med start enligt överenskommelse. Uppdraget är på heltid och utförs under kontorstider. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan idag! Detta kan du göra enkelt via din mobiltelefon. Har du frågor rörande tjänsten? Kontakta ansvarig rekryterare Cassandra Klang 076-647 16 43.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 5 jan (50 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.