Administratör till Danske Banks fondförsäkringsbolag Danica Pension

Administratör till Danske Banks fondförsäkringsbolag Danica Pension





Har du en stark serviceförmåga och gillar att arbeta administrativt? Vill du arbeta i en roll där du har varierande uppgifter där du supportar ett team med handläggare samt AML-advisors med olika uppgifter? Läs mer nedan!

Danica Pension är ett svenskt fondförsäkringsbolag som ingår i Danske Bank- koncernen. I rollen som administratör arbetar du nära handläggare samt AML-advisors. Här välkomnas du till ett team som präglas av lagkänsla och service. Behovet hos Danica Pension är långsiktigt och inleds med ett konsultuppdrag på 6 månader, därefter finns det väldigt goda chanser till förlängning.

I rollen som administratör hos Danica Pension kommer du arbeta i en stöttande roll där du hjälper avdelningen med administration kring Danicas affärsverksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
  • Registrera inkommande fullmakter
  • Samla in och scanna dokument som sedan ska arkiveras digitalt
  • Kontrollera nyregistrerade försäkringar, främst ur ett AML-perspektiv
  • Stötta Governance-avdelningen med granskning av dokument
  • Viss handläggning av försäkringar
  • Ansvara för dagliga posthanteringen och utdelning.
Som administratör hos Danica Pension kommer du arbeta i en varierande roll. Utöver arbetsuppgifterna ovan kommer du även att stötta med andra administrativa uppgifter. Tjänsten är en ny roll hos Danica Pension och du har därför chans att skapa och utveckla rollen under din tid hos dem.

Lämplig bakgrund
För att passa i rollen som Administratör tror vi att du är en serviceinriktad person som gillar att arbeta administrativt. Har du tidigare erfarenhet av administration och/eller service tidigare är det meriterande men inget krav. Du är prestigelös i ditt arbete och tar dig gärna an nya arbetsuppgifter. Du är flexibel och gillar att ställa upp för dina kollegor. Gruppen du tillhör är hjälpsamma och måna om varandra. Det här är rollen för dig som vill testa på många olika arbetsuppgifter!

Du talar och skriver svenska flytande och känner dig även bekväm med engelska.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader, därefter finns det mycket goda chanser till förlängning då kunden ser långsiktigt på behovet. Tjänsten är på heltid med start omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sanna Söderlind, 076-647 16 55.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.


Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 4 nov (46 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.