UX Designer, Large Corporates & Financial Institutions, SEB

UX Designer, Large Corporates & Financial Institutions, SEB

Vill du arbeta med att utveckla framtidens digitala tjänster? Lockas du av möjligheten att dela dina kunskaper med ett kompetent designteam som dagligen utmanar hur banker traditionellt arbetar? Nu söker vi en User experience designer med drivkraft och en hög dos kreativitet till vår avdelning Customer Experience Design inom Large Corporates and Financial Institutions (LC&FI) med placering på vårt nybyggda huvudkontor i Solna.

Om jobbet
Som User experience (UX) designer inom LC&FI kommer du att arbeta med att utforma bankens framtida tjänster, processer och erbjudanden för stora företag och finansiella institutioner, men också mindre företag och privatpersoner. Du börjar i domänen Accounts & Payments där du arbetar med kundupplevelsen för framtidens betalningar och konton - ett område som genomgår stora förändringar. Där kommer du att utveckla digitala tjänster för alla kundgrupper, från stora företag till privatpersoner. Du kommer få möjlighet att jobba hands-on i utvecklingssprintar, men också strategiskt. Du jobbar i nära samarbete med en UX Lead, men också tillsammans med produktägare, analytiker och utvecklare. Utöver det kommer du ha nära samarbete med de andra UX designer i domänen och i resten av banken. I rollen förväntas du även bidra till och utveckla SEB:s best practice inom UX. Du kommer jobba i vårt team som jobbar mot stora företag och finansiella institutioner, men även tillhöra vår fantastiska gemenskap med fler än 50 designers. Vi har hög kompetens inom UX och vårt arbete värderas högt för att möjliggöra bankens fortsatta digitaliseringsresa.

Vem är du?
För att lyckas i din roll hos oss behöver du ha ett starkt driv, vara kommunikativ och att du trivs där du kan vara med och påverka. Du drivs av att samarbeta med andra människor och du gillar teamuppbyggande aktiviteter som t.ex. feedback. Det är naturligt för dig att teama upp med andra designers och jobba i tvärfunktionella team med andra roller, och att bygga relationer och nätverk. Du har flera års erfarenhet inom UX och du gillar att jobba med prototyping, interaktionsdesign och konceptdesign mot både desktop och mobil. Vi ser gärna att du har en styrka mot interaktionsdesign och visuell design. I rollen ingår även user research i form av intervjuer och utvärderingar. Du är bra på att dela med dig av din kompetens, metoder och verktyg. Du brinner helt enkelt för att skapa upplevelser som kunderna älskar och gillar att utmana för att få till en upplevelse med det lilla extra! Du har en eftergymnasial utbildning inom UX samt erfarenhet av att ha arbetat agilt med UX för webb och mobil. Du har god språkförmåga i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har erfarenhet av utveckling av digitala finansiella tjänster och känner dig hemma i en stor bankorganisation. Välkommen med din ansökan!
Vi gör urvalet löpande. Skicka gärna in din ansökan idag, men senast 31a Juli 2021. Om du har frågor om rollen, vänligen kontakta Axel Garcia Henriksson, Team Lead, Customer Experience Design LC&FI, på mobil 070-762 10 35 eller på mail axel.garciahenriksson@seb.se
Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers' needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services. Read more: https://sebgroup.com/
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Övrigt
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)