Servicefokuserad IT-tekniker till SEB i Stockholm

Servicefokuserad IT-tekniker till SEB i Stockholm

Vi söker dig med passion för support och förmågan att vara lugn även i utmanande situationer som IT-tekniker till SEB i Stockholm.

Som IT-tekniker i den här rollen får du chansen att supportera flera chefer på SEB med allt inom IT och teknik. Du kommer jobba inom ett högt prioriterat område där ditt arbete kommer synas, uppskattas och verkligen göra skillnad. Du kommer få en spännande och varierad vardag där din insats räknas varje dag!

Om jobbet

Du kommer jobba tillsammans med två kollegor som också är specifikt dedikerade att supportera flera chefer inom SEB. Din roll är en servicefunktion där dina kommunikativa egenskaper värderas högt då du har många kontakter med cheferna samt deras assistenter. Eftersom du jobbar mot en mycket affärskritisk funktion är det viktigt att du har ett säkerhetstänk och är mån om kvalitet i det du gör.

Du får ett viktigt uppdrag att stötta cheferna och ge dem tekniska förutsättningar som behövs i deras vardag. Du kommer bland annat:
  • Göra beställningar av hårdvara
  • Redigera rättigheter och ominstallera datorer
  • Säkerställa att presentationsutrustning fungerar inför konferenser, event och viktiga möten
  • Informera om nya verktyg och program som kommer underlätta ledningsgruppens arbete
  • Hålla cheferna och assistenterna uppdaterade vid eventuella störningar eller problem
  • Eskalera problem vidare till kollegor inom IT, men fortsatt ansvara för dialogen mot användarna
  • Ha kontakt med leverantörer
Du ingår i ett team inom SEBs IT Services-organisation, där du har daglig kontakt med många kollegor. Din arbetsplats blir hos SEB:s nybyggda och prisbelönta huvudkontor i Solna samt det anrika kontoret i Kungsträdgården. Resor kan förekomma då gruppen du supporterar ibland är på annan ort.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support sedan tidigare. Du behöver inte vara senior, men ha en mogen inställning till service. Du behöver ha ett stort teknikintresse men du förväntas inte kunna lösa allt, i de tillfällen när djupare teknisk felsökning krävs vänder du dig till experter, därför är det viktigt att du är nyfiken och är mån om att knyta långsiktiga kontakter inom hela SEB. Den grupp du supporterar har extra höga förväntningar på tillgänglighet, service och kommunikation, därför är det viktigt att du är lyhörd och kommunikativ.

Om du gillar att jobba med service och kvalitativ support kommer du älska den här rollen. Här kommer ditt jobb synas och göra en stor skillnad!

Läs mer om hur det är att arbeta på seb

www.sebgroup.com/career

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Mer info
Kontaktperson Johanna Hellman
Telefon 0734 34 64 82
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Ada Digital
Hemsida http://www.tng.se/
Sista ansökningsdag 22 nov (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Ada Digital är det modiga rekryteringsföretaget för dig som vill utvecklas i en digital värld! Vi är ett dotterbolag till TNG - specialister inom fördomsfri rekrytering. Rekryteringsupplevelsen fokuserar på dig och din potential. Vi hjälper till att öppna dörrarna till morgondagens bästa arbetsgivare för en karriär inom Tech, UX/Design, Data och Digital Commerce.
Du hittar mer information om oss på Ada Digital på adadigital.se