Finsktalande kundtjänstmedarbetare till SEB i Stockholm

Finsktalande kundtjänstmedarbetare till SEB i Stockholm

SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. Vill du vara en del av SEB?
Brinner du för service och trivs med att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och vill fortsätta utveckla ditt kundbemötande hos oss på SEB kort? Kul!
SEB söker nu dig som vill ha ett kundorienterat och varierande jobb på vårt huvudkontor i Arenastaden, Solna.
Om jobbet SEB Kort är representerade i alla nordiska länder och har 3.9 miljoner utgivna kort. Vi jobbar med SEB-profilerade kort, och vi ger också ut profilerade kort till våra samarbetspartners.
På kundservice i Stockholm har vi via våra kanaler; telefon, mail, och Facebook, över 900 000 kundinteraktioner varje år. I vart och ett av dessa kundmöten kan vi göra skillnad. Av den anledningen är vårt allra viktigaste mål att leverera service i världsklass.I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att bli en del av ett fantastiskt team som hanterar SEB Korts tjänster.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du hjälpa kunderna med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i våra olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service till kunderna.
Vem är duVi söker dig som vill jobba som kundtjänstmedarbetare, som känner dig trygg i kundkontakten och tycker att det är roligt att prata i telefon. Du brinner för att ge service på en hög nivå och har ett professionellt bemötande gentemot kund.
Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor.
Kontakterna sker på finska, svenska och engelska och därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på både finska, svenska och engelska, i tal och skrift. Utöver detta lägger vi stor vikt vid att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska, då du i ditt arbete kommer att hantera ett flertal IT-system och du kommer att arbeta mycket med att guida våra kunder i appar och på olika hemsidor.
Det är meriterande om du talar fler nordiska språk.
Vad vi erbjuderHos oss erbjuds du en bred och omväxlande roll med goda utvecklingsmöjligheter.Läs mer om hur det är att jobba på SEB

www.sebgroup.com/career
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.
Välkommen med din ansökanVi gör urvalet löpande. Skicka gärna in din ansökan idag, men senast den 23 juni 2021. Om du har frågor om rollen, vänligen kontakta Joanna Axelsson, Gruppchef, via mail joanna.axelsson@seb.se.

Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers' needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services. Read more: https://sebgroup.com/
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)