Revenue Accountant

Revenue Accountant

Vill du arbeta med ekonomi på ett ledande företag inom finansbranschen? Utmanas du av stort eget ansvar och brinner för administration och support?

Söderberg och Partners Finance avdelning söker nu en Revenue Accountant, en intäktsadministratör med erfarenhet av att arbeta administrativt och som har en känsla för det lilla extra. Tjänsten är varierad med stort eget ansvar och vi ser gärna att du bidrar med idéer till nya lösningar och vidareutveckling inom området.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
  • Administration och analys av koncernens intäktsflöden
  • Support inom diverse intäktsrelaterade frågor från såväl rådgivare som andra kollegor inom koncernen
  • Uppföljning och presentation av intäkter med hjälp av vårat intäktssystem
  • Driva och vara delaktig i diverse effektiviseringsprojekt
  • Arbeta med processutveckling
  • Löpande bokföring och avstämningar
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Självgående och initiativtagande
  • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska
  • Goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet och/ eller intresse för finansbranchen är meriterande
Du som person

Som person ser vi gärna att du är duktig på att kommunicera, är positiv och har en stark vilja att alltid överträffa kundens förväntningar. Du motiveras av stort eget ansvar och utmanas av högt tempo.

Du är driven och lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare har ett proaktivt arbetssätt, är prestigelös och har god förmåga att leda dig själv.

I denna roll kommer du att tillhöra ett team om 5 personer och vara en del av den svenska finansavdelningen på drygt 50 personer. Du kommer att jobba i Söderberg och Partners nyrenoverade lokaler på Stureplan men det finns även utrymme för flexibilitet med arbete hemifrån.

Placering: Stureplan 8, Stockholm, Huvudkontoret

Tillträde: Omgående, efter överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2022-07-08

Kontaktperson: Olivia Pettersson, 072 855 51 97

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Olivia Pettersson
Telefon 072 855 51 97
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 8 juli 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?