Pensionskunnig projektledare till Affärs- och processutveckling

Pensionskunnig projektledare till Affärs- och processutveckling

Har du kunskap inom pension och försäkring och vill arbeta med att ta affären till nästa nivå? Söderberg & Partners i Stockholm söker en projektledare för Affärs- och processutveckling som hjälper oss att realisera affärsdrivande utvecklingsprojekt.

Tjänsten är varierad med olika typer av uppdrag vilket innebär nya utmaningar och en kontinuerlig personlig utveckling. Bredden i projekten gör att du kommer att utveckla dina kunskaper inom hela pensions- och försäkringsområdet. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, och i flera frågor arbetar du direkt mot ledningsgruppen.

Ansvarsområden
  • Leda samordning av arbetet med att identifiera och prioritera utvecklingsbehov i såväl affärserbjudande som i processer
  • Självständigt och resultatorienterat utreda svårlösta problemställningar och verkställa identifierade möjligheter
  • Vid behov producera kravspecifikationer och hantera IT-utvecklingsprojekt
En vanlig arbetsuppgift blir att driva förändringsprojekt utifrån nya affärsmöjligheter eller regeldrivna krav, ofta med stort fokus på innovation och digitalisering. Uppgifterna kommer variera och inkluderar såväl att leda större förändringsprojekt som att arbeta hands-on med stort som smått utifrån organisationens behov.
  • Akademisk examen inom ekonomi/finans
  • Goda kunskaper och erfarenhet inom pensionsområdet
  • Har ett stort intresse för försäkring och privatekonomi
  • Självgående, uthållig och nyfiken, med en kontinuerlig strävan att förbättras
  • Mycket socialt kompetent
  • Har ett starkt affärsmässigt driv och gillar utmaningar
Vi tror att du trots ditt starka personliga driv är en lagspelare med hög arbetskapacitet som klarar att prestera både på egen hand och i grupp.

Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm

Anställningsstart: Snarast, efter överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2019-11-16

Kontaktperson: Lars Engström, 0761-49 51 82

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.
Mer info
Kontaktperson Lars Engström
Telefon 0761-49 51 82
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 16 nov 2019 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?