Administratör inom HR

Administratör inom HR

Är du en klippa inom administration? Söderberg & Partners söker en noggrann och serviceinriktad administratör till Communication & HR.

Som HR-administratör får du ett helhetsansvar för stora delar av våra personaladministrativa processer. Uppgifterna består av administration i samband med anställning, sammanställning av statistik, arkivering och fakturering samt övrigt förekommande administrativa uppgifter. Även om arbetet är i huvudsak administrativt kommer du att ha mycket kontakt med övriga organisationen då du även har ansvar för att besvara och delegera inkommande frågor från vår gemensamma HR-mail samt svara i telefon. Detta gör att tjänsten blir bred och du arbetar med många administrativa delar av HR-arbetet. Du kommer också ha mycket kontakt med vår löneavdelning Payroll.

Arbetet är självständigt och vi söker dig som tycker om att själv strukturera och driva dina arbetsuppgifter framåt. Uppgifterna innebär till stor del att ge god och pålitlig service till organisationen, och vi letar därför efter dig som är ansvarsfull, positiv och lösningsfokuserad. Söderberg & Partners är en kreativ och nyskapande organisation som växer och utvecklas kontinuerligt. Vi har en stimulerande och värderingsdriven miljö med starkt engagerade medarbetare. Communication & HR är en kombinerad HR- och marknadsavdelning bestående av totalt 19 medarbetare, och vi har ett nära samarbete inom avdelningen. Inom HR är vi fem medarbetare i dagsläget, och vi ser nu fram emot att välkomna ännu en medarbetare till oss!
  • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom lön eller HR
  • Stor förmåga att hantera och lära nya system
  • Noggrann, strukturerad och ansvarsfull
  • Självständig, flexibel och kommunikativ
  • Trivs i en dynamisk miljö i ett föränderligt och växande bolag
  • Hanterar Office-paketet obehindrat
Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm

Tillträde:
Efter överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2018-11-25

Kontaktperson: Marina Nygren, HR-specialist, 08-451 50 54
Mer info
Kontaktperson Marina Nygren, HR-specialist
Telefon 08-451 50 54
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 nov (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?