Vendor Manager

Vendor Manager

Vendor Manager

Vill du ha en central roll som stöd i strategiska frågor, upprätthålla och utveckla kontakten med leverantörer och vara med och koordinera Säkerhetspolisens interna arbete vad gäller leverantörshantering? Då ska du söka tjänsten som Vendor Manager på vår IT- och teknikavdelning.

Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2021-08-31

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati, våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.

Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både tvärvetenskapligt lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.



Det här är ditt uppdrag
Då detta är en viktig roll hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka utformningen av tjänsten. Det är en central funktion i etableringen av en strukturerad och systematisk leverantörshantering avseende Säkerhetspolisens IT-leverantörer. I rollen stöttar du IT-ledningen i strategiska frågor angående leverantörsstyrning och kontinuerlig utveckling av leverantörshanteringen.

Du implementerar och driver samarbetet, upprätthåller och vidareutvecklar långsiktiga relationer med våra leverantörer samt stöttar vid onboarding, likväl som offboarding. Du för ett kontinuerligt förbättringsarbete både för rutiner, processer och metoder och du tar även fram kontrollmekanismer.

En viktig del i din roll är att följa upp leveranskapaciteten och KPI:er och du stöttar organisationen med instruktioner och utbildning när det efterfrågas. Du agerar som koordinator mellan olika roller inom IT- och teknikavdelningen och myndighetens upphandlingsfunktion. Utöver detta är du med och stöttar IT-inköpare och upphandlare när behovet finns.

I tjänsten kan inrikesresor förekomma.

De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kvalifikationer:

· Minst tre års arbetslivserfarenhet av arbete i en liknande roll

· Kunskaper inom IT och IT-avtal samt förhandlingserfarenhet

· Mycket goda kunskaper i MS Word, MS Excel och MS PowerPoint

· Du behärskar svenska och engelska obehindrat, i både tal och skrift

Det är meriterande om du gått kurser och/eller har certifieringar inom ITIL, från upphandlingar inom IT och teknik, LOU, LUFS, relevanta ISO-standarder eller liknande samt arbetat med Spend-verktyg eller MS Access. Erfarenhet av att ha byggt upp en liknande funktion tidigare är ytterligare en merit som vi värderar högt. Har du dessutom arbetat i offentlig sektor och är väl bekant med LOU och LUFS, alternativt arbetat i säkerhetskänslig verksamhet eller med säkerhetsskydd är också det positivt.

Ytterligare meriterande är om du har B-körkort.


Det här är kollegan vi söker
Då du arbetar i en händelsestyrd verksamhet och på en avdelning som är i ständig förändring, är du en person som tycker om förändring. Du har förmågan att effektivt förhålla dig till nya prioriteringar och situationer. Eftersom du är med och påverkar utformningen av den här tjänsten är du en person som kännetecknas av att du är initiativtagande och självgående.

Du är affärsmässig och skapar förtroenden såväl internt som externt. Du tycker om att skapa förutsättningar och att kontinuerligt förbättra dessa genom användbara metoder och effektiva arbetssätt istället för att arbeta efter en fast mall.

Tjänsten innebär mycket samarbete och kundkontakt, därför är du en person som har hög samarbets- och kommunikationsförmåga. Du läser av och anpassar dig efter situationen. Dessutom är du analytisk, lösningsorienterad och metodisk i ditt arbetssätt. Utöver detta kan du strukturera ditt arbete, prioritera och hålla deadlines.

Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov finns och i vilken riktning vill du utvecklas?

Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.

Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.


Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.

Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.


Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 81 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.

Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.


Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.

Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-08-31.


Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.

Vi kan komma att använda arbetspsykologiska tester i den här rekryteringen.

Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Mer info
Kontaktperson HR Enheten
Telefon 010-568 81 85
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sakerhetspolisen.se/om-sakerhetspolisen/jobba-hos-oss.html
Sista ansökningsdag 31 aug 2021 (30 dagar kvar)