Junior Customer Success Manager

Junior Customer Success Manager

Längtar du efter att få ta initiativ, utveckla din serviceförmåga och växa i en roll som junior Customer Success Manager? Vi söker dig som är i början av din karriär och letar efter ett jobb där du får ta mycket eget ansvar och trivs med att arbeta i ett team med god stämning.

Om tjänsten
I rollen som Customer Success Manager kommer du få arbeta i en bred roll i ett nära samarbete med en erfaren kollega, där den ena dagen inte är den andra lik. Detta är ingen klassisk kundtjänst där du svarar i telefon, skapar ett ärende och sedan lägger på luren, faktum är att du knappt kommer prata i telefon alls. I rollen som Customer Success Manager arbetar du i stället mycket mer proaktivt och strategiskt för att Ropo Capitals kunder ska vara så nöjda som möjligt. Du kommer ingå i ett team som består av Client service och Billing, en avdelning som genomsyras av härlig stämning och högt i tak. Ropo Capital är ett företag som växer och utvecklas och vill därför ha dig som inte är rädd för förändring utan snarare älskar när det händer saker.

Du kommer bland annat att:
  • Ha operativa möten med kunder
  • Jobba i nära samarbete med IT, operations, marketing och legal
  • Ansvara över kundnöjdhet och lönsamhet för dina kunder
  • Presenter rapporter i PowerPoint under kundmöten
Vi tror att du som söker
  • Har tidigare erfarenhet av kundservice eller någon annan form av kundkontakt.
  • Besitter goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Är van vid att jobba med dator som främsta arbetsverktyg, samt har goda kunskaper i Officepaketet
  • Skapar god stämning samt är utåtriktad, flexibel och driven.
  • Har stor känsla för service, kvalité och gillar att ta eget ansvar.
  • Kan fatta snabba beslut och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Vi värdesätter personliga egenskaper såsom nyfikenhet och engagemang!

Vad erbjuder Ropo Captial?
Som medarbetare hos oss blir du en del av deras starka företagskultur. Ropo Captial präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. De tänker stort och utmanar sig själva varje dag.
Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda personliga utvecklingsmöjligheter.
Ropo Captial är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete.

Information om processen
Professionals Nord söker för Ropo Capital räkning en Junior Customer Success Manager. Tjänsten avser en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direktanställd till Ropo Capital. Vi på PN sköter rekryteringsprocessen i form av urval, intervju och presentation.

Start: Vid möjlighet
Omfattning: Heltid
Stad: Stockholm
Urval: Löpande
Kontakt: Lucas.bryggman@professionalsnord.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Mer info

Om arbetsgivaren

Ropo Capital kombinerar informationslogistik med kredithantering och erbjuder tjänster som täcker hela fakturans livscykel - från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Genom att våga tänka nytt sätter dem en ny norm på marknaden och de brinner för att skapa värde för deras klienter och deras kunder i form av överskådliga flöden, grymma kundupplevelser och bättre finansiella resultat. Ropo Capital konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med egenutvecklad teknik i framkant. För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Kulturen präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja - från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. De konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.