Verksamhets- och Processutvecklare

Verksamhets- och Processutvecklare

Om Rikshem

Välkommen till Rikshem där man arbetar utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Rikshem bildades 2019 och är idag ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar Rikshem för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för deras kunder att leva och verka i. Rikshem tar nu nästa steg i deras utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu söker Rikshem dig som vill vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Din roll som Verksamhets- och processutvecklare

I rollen som Verksamhets- och processutvecklare på Rikshem bidrar du till att skapa ordning och reda och bra klimat för samarbete mellan olika funktioner genom att kartlägga befintliga processer men också vidareutveckla processer för att skapa ett ännu framgångsrikare Rikshem. Du kommer också implementera processer tillsammans med processägare och processansvariga vilket innebär mycket kontakt med alla delar av verksamheten och som är kärnan i Rikshems verksamhet. Rollen innehåller ett ansvar att säkerställa att Rikshems processer går i linje med deras uppsatta mål över tid. Rollen innefattar även förvaltning och vidareutveckling av den processutvecklingsmodell som är framtagen av Rikshem.

I rollen som verksamhets- och processutvecklare kommer du att:
  • Följa upp och kontinuerligt säkerställa vidareutveckling av de processer och rutiner som finns framtagna inom Riksvägen
  • Förvalta och vidareutveckla den processutvecklingsmodell som bolaget har tagit fram
  • Kontinuerligt föra dialog med ansvariga ute i verksamheten för att fånga behov av utveckling
  • Operativt kartlägga och dokumentera framtagna processer
Dina kvalifikationer
  • Universitets/högskoleutbildning inom relevant område
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
  • Erfarenhet av processmodellering är ett krav
  • Projektledarerfarenhet
  • Meriterande med tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen
För att lyckas i rollen som Verksamhets- och processutvecklare söker Rikshem dig som har ett starkt driv samt är mål- och resultatfokuserad. Du är strukturerad och gillar att driva förändringsarbete och känner dig trygg i en konsultativ roll. Du behöver vara duktig på att prioritera samt ha lätt för att arbeta med olika typer av kompetenser och människor. Rikshem ser struktur som en självklarhet och det är viktigt att du gillar och drivs av utmaningar. Du har lätt för att pedagogiskt förklara processer med hjälp av både bild och ord. Du känner dig trygg i att leda workshops med olika yrkesgrupper och besitter en gedigen erfarenhet av processmodellering.

Vad Rikshem erbjuder dig

Hos Rikshem finns det stora möjlighet till personlig utveckling och karriärmöjligheter för dig som har den rätta drivkraften och engagemanget. Rikshem är en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du får möjlighet att växa tillsammans med organisationen. Här finns ett stort fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i samt ha möjlighet att påverka deras framtida utveckling.

Övrigt

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Verksamhets- och processutvecklare till Rikshem intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Organisationsutveckling
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept 2022 (49 dagar kvar)