Red Bull söker en kreativ Head of Content

Red Bull söker en kreativ Head of Content

I rollen som Head of Content på Red Bull är du visionären som skapar, utvecklar och förverkligar vår innehållsstrategi. Ditt uppdrag är att ta fram och realisera en holistisk plan för vilket innehåll vi ska nå ut med på den svenska marknaden, samt att säkerställa att denna är relevant, effektiv och skapar ett tydligt engagemang kring vårt varumärke hos den publik vi önskar nå.

Som stöd i den här rollen har du vår lokala Marknadsavdelning i Sverige som besitter värdefulla insikter och idéer inom sina specifika områden. Du kommer även att ingå i Red Bull's globala medienätverk och du kommer ha ett externt nätverk bestående av filmproducenter, kreatörer och andra viktiga samarbetspartners. Tillsammans med alla dessa säkerställer du att det som produceras är relevant, att det levereras i tid, att det håller planerad budget och att kvalitén är toppklass.

Kvalifikationer

Vi söker dig som;
  • Har ett skarpt sinne och förståelse för vad publiken vill ha - i Sverige liksom globalt har du stenkoll på vilket innehåll som engagerar följare
  • Besitter en bred kunskap och erfarenhet av medieproduktion och editering - från idé, genom skapande, till leverans
  • Är nyfiken och har ett stort intresse för ny teknik och nya digitala trender och du håller dig ständigt uppdaterad på vad som händer inom den världen
  • Är strukturerad och har förmågan att koordinera flera produktioner, budgetar och partners samtidigt
  • Är en utmärkt kommunikatör, du har en professionell approach samtidigt som du har glimten i ögat
Utbildning
Relevant akademisk utbildning inom Marknadsföring, Kommunikation, Journalistik, Filmvetenskap, Digital marknadsföring eller liknande

Språk
Flytande i både svenska och engelska

Ansvarsområden

# HITTA MÖJLIGHETER I UTMANINGARNA
Innehållet sträcker sig över ett brett spektra - Red Bull's sponsrade toppidrottare, våra events, konsumentaktiveringar eller något annat som du ser skapar värde för just våra följare - och innebär både rörligt och stilla material, koncept, serier, spel etc. För att lyckas med detta tror vi att du går igång på uppdraget att skapa kommunikation och innehåll som ännu inte setts på marknaden. Eller varför inte utmana och "Red Bullifiera" det som redan finns? Du äger uppdraget att krama ut mesta möjliga effekt ur varje projekt och krona. Därför tror vi att du är en person som ser möjligheter snarare än problem och har förmågan att omfamna och omvandla en utmaning till vår fördel, för det är då ditt kreativa sinne blir extra skarpt.

# SKAPA VÄRDEFULLA SAMARBETEN
Rollen innefattar att identifiera vilka producenter, kreatörer, agenturer, mediehus, företag etc. som vi bör utveckla ett partnerskap med i syfte att tillsammans leverera innehåll i absoluta världsklass. Det kräver att du är duktig på att bygga relationer och att du är ett proffs på att nätverka. Vi tror att du är en person som lyckas skapa ett engagemang och spänning kring vårt varumärke som externa parter vill vara en del av, du lyckas helt enkelt identifiera och kommunicera möjligheter man inte vill missa!

# EN SANN KOMMUNIKATÖR
Du formar visionen, men precis lika viktigt är att du är en aktiv del hela vägen från strategi till slutmål och leverans. Det gör du genom att arbeta operativt och vara involverad i alla frågor kopplade till det specifika projektet samt genom tydlig kommunikation kring projektstatus och tidslinjer. Det sker i tätt samarbete med hela produktionsteamet och alla projektets intressenter, både internt inom Red Bull Sverige och Red Bull globalt och externt med leverantörer och samarbetspartners. Därför ser vi att du behöver vara konkret, proffsig och personlig i din kommunikation.

#PERSONLIG UTVECKLING
Red Bull vill ta fram det bästa hos dig, vi vill se dig växa och ge dig vingar. Det är du som bestämmer hur långt du vill nå och vilken insats du är beredd att lägga in för att nå dit. Vi kommer att ge dig förutsättningarna och stödet i din personliga och yrkesmässiga utveckling och har du rätt inställning kommer vi ge dig verktygen för att ta dig an stora utvecklingsmöjligheter.

Vi erbjuder bland annat;
  • Friskvårdsbidrag
  • Försäkringspaket
  • Lunchbidrag (Rikskortet)
  • Bonus baserad på din prestation
  • Fördelaktig pensionsavsättningsmodell
  • Möjlighet till roliga events och aktiviteter
  • Ett spännande företag, varumärke och arbete och en stark företagskultur med riktig vinnarattityd
Så, är du redo att anta utmaningen att hitta nya vägar och möjligheter som Head of Content för ett av världens starkaste varumärken? Skicka oss din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande och sista ansökningsdag är den 29 november.

Är du nyfiken på Red Bull som bolag och det här uppdraget besök vår oss gärna på Instagram, TikTok, Facebook eller vår hemsida.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Direkt marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://jobs.redbull.com/se-en
Sista ansökningsdag 29 nov 2020 (5 dagar kvar)