Koordinerad och teknisk administratör

Koordinerad och teknisk administratör

Vi söker nu en administratör till vår kund i västra Stockholm. Det här är ett globalt företag som arbetar med olika tekniska lösningar och tjänster. Du kommer arbeta med att administrera kundorder och exempelvis se till att kunden får leverans på korrekt dag. Här söker vi någon som har 1års tidigare arbetslivserfarenhet av en administrativ roll, god datavana samt god svenska och engelska i så väl tal som skrift. Låter det här som du? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Omfattning:
Heltid. Med start enligt överenskommelse och med en uppdragslängd till och med 31 december 2018. Eventuell chans till förlängning. Arbetstider är vardagar på dagtid.

Arbetsbeskrivning:

Hit tar du dig lätt med pendel och en kortare promenad från stationen. Du kommer arbeta i ett ljust och öppet kontorslandskap med ett tiotal kompetenta kollegor. Du kommer arbeta med diverse tekniska och administrativa uppgifter, som främst innefattar orderadministration av kundbeställningar utav tekniska lösningar. Du kommer främst arbeta i SAP.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ta kontakt med kunder utifrån inkomna kundorder och boka in besök för hemleverans och tekniker.
  • Sköta beställningar av hårdvara och agera kontaktperson mellan kunder och leverantörer.
  • Administrera kundorder, leverans, eventuella returer, ombokning av leveranser. Du kommer även ha koll på lagernivån.
Kvalifikationer:

Här behöver du:
  • 1års arbetslivserfarenhet av arbete inom en administrativ roll (Backoffice).
  • God datavana inom Officepaketet.
  • God svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-06-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Ulrika Olofsson | ulrika.olofsson@randstad.se |
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 25 juni (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi ser det som meriterande (ej krav) om du tidigare arbetat i SAP.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en person som trivs i att både jobba i grupp men även att arbeta självständigt. Du kan jobba efter instruktioner och processer. Som person är du ordningsam, seriös och mogen. Du är social och har inga problem att prata i telefon med kunder eller leverantörer. Du ser vad som behöver göras och har inga problem att hjälpa till där det behövs. Utöver detta är du en person inte har några problem med att arbeta med allt från högt till lågt. Låter det här som du? Då kommer du vara en väldigt uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.