Kontorsassistent med goda kunskaper i engelska

Kontorsassistent med goda kunskaper i engelska

Är du social, driven och en ansvarstagande person som har erfarenhet från reception? Brinner du för service och vill arbeta som kontorsassistent där du får möta många människor i en internationell miljö? Titta hit! Vår kund söker nu en kontorsassistent som vill arbeta brett med såväl reception, administration och fakturahantering till sitt kontor i Alvik. Visst trivs du också med att både tala och skriva på engelska? Då hoppas vi på din ansökan - redan idag!

Omfattning:
Heltid (8-17). För start i juli och med uppdrag tillsvidare.

Arbetsbeskrivning:

Vår kund är verksamma inom facility management och söker nu en kontorsassistent till ett internationellt bolag i Alvik. Här kommer du arbeta i en bred och omväxlande roll. Som kontorsassistent kommer du att sköta all administration kring kontoret som fakturahantering och postutdelning. En del handlar om personalplanering och berör introduktion och uppbokning av vikarier. Förutom introduktion av vikarier så visar du också nyanställda lokalerna med tanke på brand och säkerhet. En annan del handlar om projektkoordinering, som vid omflytt.

Dina arbetsuppgifter:
  • Ha ett övergripande ansvaret på kontoret, svara för konferensrum (och att tekniken där fungerar) och hjälp med både rums- och taxibokningar.
  • Administration som post- och budhantering, lämna ut viss IT-utrustning och koordinera leverantörer.
  • Felanmälningar till hyresvärd och fakturaadministration.
Kvalifikationer:

Här behöver du:
  • Minst 1 års erfarenhet av liknande roll i en större organisation, med fördel inom facility management.
  • Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet (främst Excel och Word.)
  • Goda kunskaper i såväl svensk som engelska i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du nyfiken och framåt. Det kanske är därför andra uppfattar dig som lättlärd? För stöter du på hinder så hittar du oftast en lösning. Men så tar du ju också ansvar för dina uppgifter och vill ha lite ordning och reda. Eftersom rollen är såväl bred som omväxlande så tänker vi att du trivs med att ta initiativ. Har du också en positiv inställning, ljus syn på arbetet och gillar händelserika miljöer? Då kommer du att trivas hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-07-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Natalie Bettar
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 15 juli (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.