Administrativ assistent i Stockholm City

Administrativ assistent i Stockholm City

Drivs du av att hjälpa och supportera andra och är ute efter ett nytt arbete? Skulle andra beskriva dig som hjälpsam, strukturerad och handlingskraftig? Titta hit! Vår kund söker nu en assistent till sitt kontor i centrala Stockholm. Med dig i bagaget har du minst 2 års erfarenhet av administration eller liknande arbetsuppgifter. Visst trivs du också med att både tala och skriva på engelska? Då hoppas vi på din ansökan - redan idag!

Uppdragsgivare:
Randstad AB

Ort:
Stockholm

Omfattning:
Heltid 8-17, start omgående (tillsvidare)

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att supportera 13 kollegor med administrativt stöd. Inledningsvis får du gå jämte personen vars arbete du kommer att ta över för en smidig överlämning.

Exempel på dina arbetsuppgifter som assistent;
  • Hantera chefers kalender, e-mail och telefonsamtal
  • Dokumentera och uppdatera information i Excel
  • Förbereda presentationer inför möten
  • Boka resor
Kvalifikationer:

Här behöver du;
  • Minst 2 års tidigare erfarenhet av administration eller liknande arbetsuppgifter.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska då mycket dokumentation och kontakt sker på engelska förväntas du obehindrat kunna utrycka dig i båda språken i såväl tal som skrift.
  • Avklarad gymnasieutbildning och goda kunskaper i MS Office framförallt inom Excel.
För att lyckas i rollen som assistent trivs du med arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Vidare bemöter du såväl kunder som kolleger med god service och gillar att ta egna initiativ. Skulle du dessutom beskriva dig som utåtriktad och relationsskapande kommer du bli ett uppskattat tillskott på arbetsplatsen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag:
2018-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Natalie Bettar
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 30 nov (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.