2nd line Support – Rg19

2nd line Support – Rg19

Vi söker dig som har ett genuint IT-intresse och dig som gillar problemlösning. Har du några års erfarenhet av IT-support och vill ta nästa steg?

Om RG19:
Rg19s uppgift är att lösa behovet och skapa maximal nytta av molnets skalbarhet - i publika, privata eller hybrida moln beroende på hur varje kunds behov ser ut. Rg19 hjälper företag med kritiska affärssystem och processer - oavsett i vilka moln de finns. RG19 är privatägt, svenskt företag.

Dina arbetsuppgifter
Som 2nd line tekniker kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Du kommer arbeta nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, remote och onsite. Du kommer att arbeta mot Rg19s kunder och att alltid sträva efter att ge en bra support. Hos Rg19 är det högt i tak och en varm atmosfär. Kunder har högt ställda förväntningar på support och leverans därför arbetar man som ett lag, hjälper och stöttar varandra.

Din profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang och som vill bli bäst på det just DU brinner för. Vi ser gärna att du har arbetat ett par år i Service Desk med support där ITIL har varit en del i vardagen. För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har arbetat kund fokuserat och support för användare. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har kunskap inom några av följande områden:
  • Server och klientlösningar Linux/Unix tex. RedHat Enterprise Linux, CentOS, Ubuntu
  • Optimering av prestanda
  • ITIL ramverk
  • Erfarenhet av övervakningssystem
Övriga meriterande kunskaper:
  • Felsökning av nätverk
  • Tomcat
  • Java
Övrig information
Start: omgående
Placering: Stockholm, Medborgarplatsen

Har du några frågor gällande tjänsten?
Tveka då inte att höra av dig till Tove Svansson, Talent Acquisition Manager, tove.svansson@acely.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Acely AB
Sista ansökningsdag 27 juni 2022 (31 dagar kvar)