Kundkonceptansvarig - rexel sverige ab

Kundkonceptansvarig - rexel sverige ab

Drivs du av att göra skillnad på riktigt och att skapa kundupplevelser i världsklass?

Gillar du affärsrelationer, försäljning och erbjudandeutveckling?

Rexel Sverige AB söker kundkonceptansvarig!

I rollen som kundkonceptansvarig identifierar, skapar och implementerar du nya koncept för våra kunder, därtill utvecklar och anpassar du nuvarande koncept. Du arbetar både strategiskt och operativt och bygger koncept utifrån de behov och aktiviteter som skapar störst kundvärde, du ansvarar kort och gott för hela processen från idé till implementering. En viktig del i ditt ditt uppdrag är hålla dig ständigt a jour om marknadens behov genom att kontinuerligt organisera och driva kundrådsmöten i olika delar av landet. Som kundkonceptansvarig får du en varierande och utmanande roll med många kontaktytor såväl internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Identifiera, skapa och implementera nya kundkoncept
  • Utveckla och implementera befintliga kundkoncept
  • Genomföra utbildningar i kundkoncept mot kunder samt säljorganisation
  • Driva kundråd tillsammans med kunder
  • Planera och genomföra säljaktiviteter inom avdelningen för kundkoncept
Vem är du?

Vi tror att du tidigare har arbetat med försäljning, erbjudandeutveckling eller marknadsföring. Du är en driven person med viljan att lyckas, har ett högt tempo och strävar ständigt mot att utveckla dig själv och företaget. Som person är du social och nytänkande med ett öppet sinne och trevligt bemötande. Du tycker om att ställas inför nya situationer och utmaningar och har förmågan att kavla upp ärmarna och göra jobbet. Därtill är du en lagspelare som drivs av att tanken på utveckling, du är en nytänkare som tycker om att testa nya saker på riktigt. Vi är säkra på att du vill vara med och förflytta Rexel in i framtiden där vi tillsammans skapar nya och vägvinnande kundkoncept för våra kunder!

Varför Rexel?

Vår vision är att bli Sveriges modernaste energiteknikdistributör. Det innebär att vi ständigt utvecklar vår affär, inte minst online, för att göra det enkelt och smidigt för våra kunder. Vi driver elektrifieringen av samhället med hållbarhet i fokus. Det innebär att du som jobbar hos oss är med och driver utvecklingen till ett mer hållbart samhälle.

Vår kultur kallar vi för The Rexel way - Visst vill du bli en del av den? För oss är kulturen viktig och unik. Därför arbetar vi ständigt för att utveckla och bygga den starkare. Grunden är våra kärnvärden där förtroende, innovation och passion är våra ledord i beslutsfattande och i hur vi bemöter varandra och andra.

START: Enligt överenskommelse

PLATS: Flexibelt, fördelaktigt i Stockholmsregionen. Kontorsplats på närmsta filial.

OMFATTNING: Heltid

LÖN: Fast lön

Låter det här som en utmaning för dig? Tveka inte - ansök!

I den här rekryteringen samarbetar Rexel Sverige AB med FSK Group AB. Ansvarig rekryterare är Alexandra Pettersson, 070-5655673. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan redan idag!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Finnveden Säljkraft AB
Sista ansökningsdag 28 aug 2022 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rexel Sverige AB är en del av världens största elgrossistkoncern med verksamhet i 26 länder. I Sverige är vi verksamma med varumärket REXEL och har ca 750 medarbetare på 57 platser, och en omsättning på ca 6 miljarder svenska kronor. Rexel utvecklar innovativa kundkonceptlösningar och erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader inom tung industri och kraftbolag såväl som i kommersiella fastigheter och helt vanliga svenska hem.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss! www.rexel.se