VD-assistent

VD-assistent

Qliro erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Genom att dra nytta av de transaktioner som genereras inom e-handeln kan Qliro kostnadseffektivt bredda sitt erbjudande av finansiella tjänster.

E-handlare erbjuds en heltäckande check-out-lösning med de mest populära betalsätten som faktura, delbetalning, kort och direktbanksbetalningar i Norden. Till konsumenter erbjuds flera olika tjänster för att förenkla vardagen främst genom att betala tryggt i den takt man vill, men också för att spara och låna.

Qliro AB är ett kreditmarknadsbolag under Finansinspektionens tillsyn, vilket innebär ett omfattande regelverk kring tjänster, kreditgivning och finansiering.

Qliro Financial Services lanserades för att förenkla betalningar på nätet 2014. Under 2015 fortsatte utrullningen av betallösningen i Sverige och den introducerades även i Finland och Danmark. Tjänsten används idag i hela Norden av e-handlare som CDON.COM, Nelly, NLY MAN, Gymgrossisten, Lekmer, Tretti, Skånska Byggvaror, Bangerhead och Designtorget. Qliro Financial Services breddar hela tiden sitt erbjudande till både e-handlare och konsumenter

Vi söker Dig som har ett genuint intresse för service och administration i en supportroll. För att vara framgångsrik i den här rollen ser vi att du är en positiv person, flexibel, lösningsorienterad och serviceinriktad som är väldigt prestigelös. Du är bra på att prioritera, är stresstålig och levererar i tid utan att tumma på kvalitet. Du kommer att hantera konfidentiell information som ställer höga krav på integritet och känsla för sekretess. Som person är du glad, lättsam och trivs med att samarbeta med andra, samtidigt som du har pondus och eget driv. Koncernspråket är engelska så det är viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera både i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som VD-assistent kommer du att:
  • Vara VD:ns högra hand och underlätta hennes vardag
  • Ha kontroll på och säkerställa hennes mejl, telefonsamtal, kalenderbokningar, resebokningar etc
  • Utföra presentationer i Powerpoint och Excell inför styrelsemöten, ledningsmöten, all staff möten etc.
  • Upprätta protokoll och kallelser, dessa förekommer oftast på engelska
  • Ansvara för administrationen kring konferenser, interna och externa möten/events.
  • Sköta reseräkningar, tidrapporteringar och kvittoredovisning
  • Diverse administration, i vissa fall även assistera EMT (Extended Management Team)
  • Arbeta med internkommunikation, intranätet och nyhetsbrev
Formella krav:
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Minst fem års erfarenhet av att arbeta som Executive Assistant/Administrativ Assistent eller motsvarande på ett större bolag, gärna i en internationell miljö.
  • Goda kunskaper i Office-paketet.
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
  • Eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola är meriterande.
Vi erbjuder dig:

Vi erbjuder dig ett förtroendeuppdrag och en möjlighet att utvecklas i en rolig och stimulerande miljö. Qliro erbjuder en dynamisk och snabbväxande Fintech-miljö, med team om består av drivna och flexibla individer. Vi frodas av utmaningar, personlig utveckling och det finns goda möjligheter att växa inom företaget. Vi arbetar i en lärande miljö, med ett fokus på kunskapsdelning och utbildning. Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande och mångfaldig, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör.

I termer av kompensation - Vi erbjuder dig en attraktiv lön, pension och försäkringar tillsammans med 30 dagars semester. Du får även ta del av grymma personalrabatter på köp inom vår koncern.

Övrig information:
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
  • Har du frågor kring tjänsten så kontakta Pernilla Graflind (Executive Assistant till CEO & CFO på Qliro Group AB), pernilla.graflind@qlirogroup.com.
  • Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra ifrån Dig!

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Qliro is on a mission to become the champion of digital consumer finance in the Nordics. Our company was founded in 2014 and we have grown to a team of over 200 people from over 30 different countries, and over 3 million unique customers have used our payment products. We see great opportunities ahead in building new innovative financial and payments products, to solve the everyday problems of millions of Nordic consumers. Qliro is a regulated company under the supervision of the Swedish financial supervisory authority (FI).

As a Fin-tech engineering company and a startup at heart, we are one big team where everyone's opinion is valued. All our teams are cross-functional and self-organized with a great degree of freedom.

While having a "we can do everything" culture in Qliro we have the capacity of a big company, which makes it a perfect time to join and put yourself in one of these small, growing and creative teams.

Want to learn more about us as an employer please visit our career page.