Team Manager Customer Service

Team Manager Customer Service

Drivs du av att utveckla människor och verka för att leverera en högklassig service till kunder? Har du erfarenhet av leda team inom bank & finans eller e - handel? Drivs du av att lösa problem och vill ansvara för helheten i processen från fråga/problem till lösning? Är du dessutom en handlingskraftig lagspelare så är det dig vi söker till rollen som Team Manager till vår Customer service!

Din roll hos Qliro:
  • Leder ditt team om ca 12 st kundservicehandläggare
  • Ansvarar för att coacha ditt team till att nå uppsatta mål
  • Ansvarar för att skapa effektiva processer och hålla en hög kundnöjdhet genom hela kundresan
  • Ansvara för rekrytering, medarbetarsamtal och lönesättning
Rollen innebär att du alltid har medarbetare och kunden i fokus och arbetar ständigt för att optimera kundupplevelsen. Du kommer att arbeta i en miljö med härliga kollegor, där alla strävar efter att ge kunderna det bästa möjliga bemötandet. Nöjda medarbetare ger nöjda kunder!

Du rapporterar till Head of Customer Operations och ingår i managementteamet för Customer Operations

Vi tror att du som person:
  • Har några års erfarenhet som ledare med dokumenterade resultat av att leda effektiva team
  • Är strukturerad, flexibel, engagerad och kommunikativ
  • Har erfarenhet av e-handel, eller bank & finans kundservice
  • Det är meriterande om du har universitetsutbildning inom företagsekonomi samt god erfarenhet av att arbeta inom Microsoft Office-paketet.
  • Talar och skriver flytande i svenska och engelska
Vi erbjuder dig:

Vi erbjuder dig ett förtroendeuppdrag och en möjlighet att utvecklas i en rolig och stimulerande miljö. Qliro erbjuder en dynamisk och snabbväxande Fintech-miljö, med team om består av drivna och flexibla individer. Vi frodas av utmaningar, personlig utveckling och det finns goda möjligheter att växa inom företaget. Vi arbetar i en lärande miljö, med ett fokus på kunskapsdelning och utbildning. Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande och mångfaldig, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör.

I termer av kompensation - Vi erbjuder dig en attraktiv lön, pension och försäkringar tillsammans med 30 dagars semester. Du får även ta del av grymma personalrabatter på köp inom vår koncern.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Qliro is on a mission to become the champion of digital consumer finance in the Nordics. Our company was founded in 2014 and we have grown to a team of over 200 people from over 30 different countries, and over 2,5 million unique customers have used our payment products. We see great opportunities ahead in building new innovative financial and payments products, to solve the everyday problems of millions of Nordic consumers. We do this by building products based on three basic principles: simplicity, value for money, and great customer experiences.

We do what we do because we love modern technology. We believe in disrupting the way things always have been done. With our mindset and our genuine passion for creating amazing consumer and merchant products and services, we see ourselves as forerunners in transforming the payments and consumer finance industry in the Nordics.

We are a part of Qliro Group, the leading e-commerce group in the Nordics, with Kinnevik as the largest owner. Qliro is a regulated company under the supervision of the Swedish financial supervisory authority (Finansinspektionen).

Want to learn more about us as an employer please visit our career page.