Lånehandläggare

Lånehandläggare

Har du tidigare erfarenhet av kredithantering? Drivs du att arbeta med kunder och leverera service i världsklass i kombination med kredithandläggning? Vill du att kunder och kollegor ska få en positiv upplevelse av att ha pratat just med dig? Drivs du av att lösa problem och vill ansvara för helheten i processen från fråga/problem till lösning? Då är det dig vi söker till rollen som lånehandläggare till vårt Customer Service Finance Team.

Din roll hos Qliro:
  • Handläggning av låneansökningar
  • Kontakt med kunder över telefon, både inkommande och utgående samtal och hantering mail.
  • Kundvård av befintliga kunder
  • Pre collection bearbetning för lån och samtliga payment produkter
  • Stötta kollegor i teamen på customer operations, för våra övriga payment och savingsprodukter
Rollen innebär att du alltid har kunden i fokus och arbetar ständigt för att optimera kundupplevelsen. Du kommer att arbeta i en miljö med härliga kollegor, där alla strävar efter att ge kunderna det bästa möjliga bemötandet.

Vi tror att du som person är/har:
  • Ett krav för tjänsten är att du har minst 1 års erfarenhet av kredithandläggning
  • För att lyckas i rollen behöver du vara en flexibel lagspelare med bra initiativförmåga.
  • Du har en vilja att lära dig samt tycka att det är kul att ta ansvar.
  • Det är viktigt att du har god datorvana och analytisk förmåga.
  • Som person ser vi att du är strukturerad, engagerad och noggrann. Du anstränger dig gärna lite extra för att göra kunden så nöjd som möjligt.
  • Det är meriterande om du har universitetsutbildning inom företagsekonomi samt god erfarenhet att arbete inom Microsoft Office-paketet.
  • Du talar och skriver flytande svenska och det är meriterande med kunskaper i engelska och något nordiskt språk.
Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett förtroendeuppdrag och en möjlighet att utvecklas i en rolig och stimulerande miljö. Qliro erbjuder en dynamisk och snabbväxande Fintech-miljö, med team om består av drivna och flexibla individer. Vi frodas av utmaningar, personlig utveckling och det finns goda möjligheter att växa inom företaget. Vi arbetar i en lärande miljö, med ett fokus på kunskapsdelning och utbildning. Vi arbetar hårt för att skapa en miljö som är inkluderande och mångfaldig, där alla individer kan finna en balans i arbetslivet och älska det jobb man gör.

I termer av kompensation - Vi erbjuder dig en attraktiv lön, pension och försäkringar tillsammans med 25 dagars semester. Du får även ta del av grymma personalrabatter på köp inom vår koncern!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Qliro is on a mission to become the champion of digital consumer finance in the Nordics. Our company was founded in 2014 and we have grown to a team of over 200 people from over 30 different countries, and over 2,5 million unique customers have used our payment products. We see great opportunities ahead in building new innovative financial and payments products, to solve the everyday problems of millions of Nordic consumers. We do this by building products based on three basic principles: simplicity, value for money, and great customer experiences.

We do what we do because we love modern technology. We believe in disrupting the way things always have been done. With our mindset and our genuine passion for creating amazing consumer and merchant products and services, we see ourselves as forerunners in transforming the payments and consumer finance industry in the Nordics.

We are a part of Qliro Group, the leading e-commerce group in the Nordics, with Kinnevik as the largest owner. Qliro is a regulated company under the supervision of the Swedish financial supervisory authority (Finansinspektionen).

Want to learn more about us as an employer please visit our career page.